- Do tej pory najdroższa Skoda Elroq w polskie gamie kosztowała 200 tys. 500 zł. Wersja RS jest droższa, ale wcale nie jakoś bardzo mocno
- Zwłaszcza że Elroq RS jest "najszybciej przyspieszającą Skodą w historii", ma aż 340 KM
- I co ważne wersja RS to nie tylko wyższa moc, ale cały pakiet zmian
Ten zaszczytny tytuł Skoda Elroq RS dzieli oczywiście ze Skoda Enyaq RS, ponieważ oba samochody mają dokładnie ten sam napęd, a wielkościowo są do siebie dość zbliżone. W bazowych wersjach Skoda Elroq jest bardzo atrakcyjnie wyceniona, a polski cennik otwiera 149 tys. 900 zł. Wersja RS jest znacznie droższa, ale biorąc pod uwagę, Skodzie udało się zachować cenę, która nie jest zaporowa. Pełną prezentację nowego modelu znajdziecie w tym miejscu: To najszybciej rozpędzająca się Skoda w historii. Jest rasowa i bardzo mocna. Zapowiada się świetnie . A my przechodzimy do konkretów. Liczb i cen.
Jak szybka jest Skoda Elroq RS? Moc i osiągi
Skoda Elroq RS ma dwa silniki elektryczne, które czerpią energię akumulatora o pojemności 84 kWh. Taki zestaw, według zapewnień producenta, może dać zasięg do 550 km według pomiarowego WLTP. Maksymalna moc ładowania to 185 kW, a czas ładowania od 10 do 80 proc. z szybkiej ładowarki wynosi 26 min. Z kolei na ładowarce 11 kW czas ładowania od 0 do 100 proc. wynosi 8 godz.
Łączna moc to 340 KM. Przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w 5,4 s. To sprawia, że Elroqa RS można okrzyknąć "najmocniejsza i najlepiej przyspieszającą" Skodą w historii. Prędkość maksymalna przy takiej mocy nie robi wrażenia, ale to w elektrykach klasyka gatunku. Wynosi 180 km na godz.
Ile kosztuje Skoda Elroq RS? Ceny
Właśnie zaktualizowano polski cennik Skody Elroq. Do mniej szalonych wersji dołączyła Skoda Elroq RS. Ile kosztuje? Wyjściowo 219 tys. 200 zł. Na wyposażeniu wersji sportowej są choćby:
- Wnętrze Design Selection RS
- Reflektory Full LED Matrix z pasem świetlnym na grillu
- Tylne światła Full LED z animowanymi kierunkowskazami
- Progresywny układ kierowniczy
- Zawieszenie adaptacyjne DCC
- Drive Mode Select
- Fotel kierowcy z pamięcią ustawień i masażem
- Podgrzewana skórzana kierownica wielofunkcyjna
- Podgrzewane fotele przednie
- Infotainment 13“ z systemem nawigacji
- Indukcyjna ładowarka smartfona
- Pokrywa bagażnika z bezdotykowym otwieraniem i zamykaniem
- Relingi dachowe, ramki wzdłuż szyb bocznych oraz osłony lusterek w kolorze czarnym z połyskiem
- Obręcze kół ze stopów lekkich 20“
- Kessy Full z funkcją Walk Away Locking
- Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu
- Adaptive Cruise Control - predykcyjny (pACC)
- Travel Assist: Lane Assist + Emergency Assist, Traffic Jam Assist
- Boczne poduszki powietrzne dla zewnętrznych miejsc drugiego rzędu siedzeń
Jak Skoda Elroq RS wypada na tle pozostałych modeli w gamie? Mamy tabelkę
Nowy cennik sprawdziliśmy 14 maja 2025 r. Tak wyglądają aktualnie wyjściowe ceny wszystkich wersji Skody Elroq. Nowa elektryczna Skoda łapie się oczywiście na rządowy program dopłat "NaszEauto", co oznacza, że można liczyć na dopłatę nawet 40 tys. Choć te górne widełki są oczywiście trudne do rozliczenia. Pod tabelą umieszczamy rozpiskę z dopłatami.
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Skoda Elroq 2025 | Pojemność akumulatora brutto | Maksymalny zasięg wg WLTP | Moc maksymalna | Maksymalna moc ładowania DC | Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz | Rodzaj napędu | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|---|
50 | 55 kWh | 375 km | 170 KM | 145 kW | 9,0 s | tylny | 149 tys. 900 zł |
60 | 63 kWh | 430 km | 204 KM | 165 kW | 8,0 s | tylny | 159 tys. 900 zł |
85 | 82 kWh | 573 km | 286 KM | 135 kW | 6,6 s | tylny | 193 tys. 200 zł |
Sportline 60 | 63 kWh | 425 km | 204 KM | 165 kW | 8,0 s | tylny | 182 tys. 000 zł |
Sportline 85 | 82 kWh | 565 km | 286 KM | 135 kW | 6,6 s | tylny | 200 tys. 500 zł |
RS | 84 kWh | 549 km | 340 KM | 185 kW | 5,4 s | 4x4 | 219 tys. 200 zł |