Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Sprzedaż kabrioletów w Europie to totalne zaskoczenie. Lidera rynku u nas nie kupisz

Sprzedaż kabrioletów w Europie to totalne zaskoczenie. Lidera rynku u nas nie kupisz

Jaki głównonurtowy kabriolet w Europie sprzedawał się najlepiej na początku wakacji? Jeśli wasze myśli powędrowały od razu w stronę Mazdy MX-5, to jesteście w dużym błędzie. Lipcowy lider rankingu sprzedaży w tym segmencie to wielkie zaskoczenie – zwłaszcza że od początku roku znalazł dwukrotnie więcej nabywców niż MX-5. Wisienka na torcie? Tego samochodu nie da się kupić w polskich salonach.

Kabriolety w Europie jeszcze nie zginęły. Lider sprzedaży zaskakuje
Kabriolety w Europie jeszcze nie zginęły. Lider sprzedaży zaskakujeŹródło: Auto Bild / Archiwum

Chociaż mogłoby się wydawać, że kabriolety w Europie ostały się już tylko w segmencie luksusowych samochodów sportowych, ranking sprzedaży zupełnie temu przeczy. Jasne, "wolumenowe kabrio" stanowią zaledwie promil wyników wykręcanych przez wszechobecne SUV-y, ale dane przytoczone przez Automotive News Europe pokazują, że wciąż są na nie klienci i... mają bardzo dziwne upodobania.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kabriolety w Europie mają nietypowego przywódcę. Co to za model?

Analiza statystyk sprzedaży ANE wymaga małej gimnastyki (zupełnie jak przy wsiadaniu do niskiego kabrioletu), bo dane zostały posortowane w nietypowy sposób. Jest osobny segment kabrioletów klasy premium, ale "otwarte" auta z niższej półki zostały już ujęte razem z nadwoziem coupe. To właśnie w tej rubryce wydarzyło się coś przedziwnego. Wygrał model, któremu dziennikarze wieścili rynkową porażkę. Mamy na to liczby!

W segmencie premium zaskoczenia nie ma – korona należy do Mini Coopera Convertible, który od początku 2023 r. ściągnął do salonów 13 tys. 750 klientów. Ale już drugie na tej liście BMW serii 4 Cabrio (6 tys. 312 sprzedanych sztuk) przegrywa z liderem zestawienia kabrioletów i coupe głównego nurtu. Cóż to za model? Volkswagen T-Roc. To nie pomyłka, po prostu w Polsce nie można kupić tego auta w wersji z miękkim składanym dachem. W 2023 r. T-Roca Cabrio zamówiło łącznie 8 tys. 732 klientów, czyli o 9,6 proc. więcej osób niż w tym samym okresie 2022 r.

Volkswagen T-Roc Cabriolet. Anomalia urzekająca klientów
Volkswagen T-Roc Cabriolet. Anomalia urzekająca klientówŹródło: Volkswagen

Volkswagen T-Roc ma koncie podwójny sukces

A co z kultową Mazdą MX-5? Jest druga w kategorii "przyziemnych aut sportowych". Od stycznia do lipca 2023 r. kupiło ją 4 tys. 570 osób. To zaskoczenie, ale najwyraźniej w Europie już nawet najpopularniejszy kabriolet musi być SUV-em. Aż dziwne, że Range Rover Evoque Cabrio nie zrobił takiej kariery. Volkswagen T-Roc jest podwójnym zwycięzcą, bo stoi też na czele listy najchętniej kupowanych w tym roku małych SUV-ów (111 tys. 855 egz.).

Statystyki sprzedaży kabrioletów/coupe w Europie (styczeń — lipiec 2023 r.)
Statystyki sprzedaży kabrioletów/coupe w Europie (styczeń — lipiec 2023 r.)Źródło: Automotive News Europe
Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków