Nowa Kia Sportage ma zupełnie zmieniony wygląd i od samego początku budzi na tym tle duże kontrowersje. Głównie za sprawą stylizacji przodu. Rzeczywiście, wygląda on dość osobliwie, z osobnymi, wysoko umieszczonymi światłami, potężnym szerokim grillem i wyraźnie zaakcentowanymi światłami przeciwmgielnymi.

Bo już tył, ze światłami i listwą w stylu znanym z koncepcyjnego modelu Kia Provo, czy nawet profil auta, spodobają się niemal każdemu. Jednak jak zwykle to kwestia gustu i zapewne przyzwyczajenia. Ile już było samochodów krytykowanych w momencie debiutu za wygląd, a później bardzo chętnie kupowanych – Nissan Juke czy Jeep Cherokee, wymieniając dwa przykłady z brzegu.

Jak widać na zdjęciach, wnętrza Kii Sportage deska rozdzielcza wygląda masywnie, jak w prawdziwie terenowym samochodzie, choć modelowi daleko do off-roadu. Projektanci podzielili ją na dwie części – górną "informacyjną" i dolną "sterującą". Ta pierwsza składa się z wyświetlaczy – przed oczami kierowcy i opcjonalnym 7- lub 8-calowym ekranie HMI. Druga natomiast to ergonomicznie usytuowane przyciski i przełączniki.

Co jeszcze wiemy o nowej Kii Sportage? Jest o 4 cm dłuższa (4,48 m) od poprzedniczki i ma o 3 cm większy rozstaw osi (2,67 m). Pozostałe wymiary nadwozia się nie zmieniły.

Nowa Kia Sportage, według zapowiedzi producenta, oferuje więcej miejsca dla pasażerów. Urosła przestrzeń nad głowami z przodu i z tyłu, a długonodzy pasażerowie będą mniej narzekać na ciasnotę z tyłu. Bagażnik z kolei urósł o niemal 40 litrów i ma teraz 503 l pojemności.

Jeśli chodzi o układ jezdny, tak jak w poprzedniku nowy Sportage będzie do wyboru z napędem na przód lub na cztery koła. Wiele silników przeniesionych zostanie z obecnego modelu, poza m.in. jednostką 1,6 T-GDI przeznaczoną do linii GT. Motor ten dysponuje mocą 175 KM i 265 Nm momentu obrotowego w zakresie 1500–4500 obr./min. Jest to zarazem jedyny silnik mogący współpracować z nową skrzynią DCT o siedmiu przełożeniach.

Pozostałym silnikiem benzynowym będzie 1,6-litrowe GDI o mocy 130 KM i momencie obrotowym 161 Nm. Diesle to znane 1,7-litrowe CRDi ze starej Kii Sportage oraz unowocześniona jednostka 2,0 “R” w dwóch wersjach mocy – 134 KM i 373 Nm oraz 181 KM i 400 Nm.

Sprzedaż nowej Kii Sportage ruszy w pierwszym kwartale 2016 roku.