Chodzi o kolejny pakiet przepisów zbiorczo opatrzonych skrótem GSR. To General Safety Regulation, precyzujące m.in. jakie rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa mają obowiązkowo trafiać np. do aut osobowych i ciężarówek.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNa liście jest m.in. system monitorowania ciśnienia w oponach. Zgodnie z nową unijną normą GSR muszą być w niego wyposażone wszystkie nowe modele aut ciężarowych i ciągników siodłowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t wprowadzone na rynek od 6 lipca 2022 r. 7 lipca 2024 r. ten wymóg obejmie także wszystkie nowo rejestrowane pojazdy tego typu.
Goodyear i Mercedes nie czekają jednak do przyszłorocznego lata. Już teraz podjęły odpowiednie kroki. Mobilna aplikacja Goodyear DriverHub właśnie została zintegrowana z systemem giganta w dziedzinie samochodów ciężarowych.
- Przeczytaj także: Te Mercedesy mają zniknąć i nie mieć następców. Decyzja zapadła
Aplikacja Goodyear DriverHub: zalety
Mobilna aplikacja Goodyear DriverHub zbiera dane z wielu systemów tej firmy — np. Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint i Goodyear DrivePoint — po czym informuje kierowcę samochodu ciężarowego o aktualnym stanie opon. Dostęp do tych danych mają również operatorzy flot.
Teraz oponiarski potentat ogłosił, że jego aplikacja Goodyear DriverHub została zintegrowana z portalem Mercedes-Benz Truck App. Dzięki temu kierowcy ciężarowych Mercedesów i operatorzy flot pojazdów tej marki dostają do ręki potężne narzędzie.
Mobilna aplikacja Goodyear DriverHub alarmuje kierowcę samochodu ciężarowego o nieprawidłowym poziomie ciśnienia i temperatury w oponach. Prowadzący jak na tacy dostaje dokładne informacje na temat uszkodzonej opony oraz stopnia pilności jej naprawy. Goodyear deklaruje przy tym, że czujniki i procesory potrafią odróżnić nagłe ubytki ciśnienia od powolnych.
Aplikacja Goodyear DriverHub: korzyści
Tym samym poprawia to nie tylko bezpieczeństwo. Wiedza o aktualnym stanie opon pomaga w bardziej precyzyjnym planowaniu prac konserwacyjnych i wymiany ogumienia. A to przekłada się na większą konkurencyjność operatora flot.
- Przeczytaj także: Byłem na Kongresie Nowej Mobilności 2023. To kopalnia wiedzy