Chodzi o kolejny pakiet przepisów zbiorczo opatrzonych skrótem GSR. To General Safety Regulation, precyzujące m.in. jakie rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa mają obowiązkowo trafiać np. do aut osobowych i ciężarówek.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Na liście jest m.in. system monitorowania ciśnienia w oponach. Zgodnie z nową unijną normą GSR muszą być w niego wyposażone wszystkie nowe modele aut ciężarowych i ciągników siodłowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t wprowadzone na rynek od 6 lipca 2022 r. 7 lipca 2024 r. ten wymóg obejmie także wszystkie nowo rejestrowane pojazdy tego typu.

Goodyear i Mercedes nie czekają jednak do przyszłorocznego lata. Już teraz podjęły odpowiednie kroki. Mobilna aplikacja Goodyear DriverHub właśnie została zintegrowana z systemem giganta w dziedzinie samochodów ciężarowych.

Aplikacja Goodyear DriverHub: zalety

Mobilna aplikacja Goodyear DriverHub zbiera dane z wielu systemów tej firmy — np. Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint i Goodyear DrivePoint — po czym informuje kierowcę samochodu ciężarowego o aktualnym stanie opon. Dostęp do tych danych mają również operatorzy flot.

Teraz oponiarski potentat ogłosił, że jego aplikacja Goodyear DriverHub została zintegrowana z portalem Mercedes-Benz Truck App. Dzięki temu kierowcy ciężarowych Mercedesów i operatorzy flot pojazdów tej marki dostają do ręki potężne narzędzie.

Aplikacja Goodyear DriverHub zintegrowana z Mercedes-Benz Truck App Foto: Goodyear
Aplikacja Goodyear DriverHub zintegrowana z Mercedes-Benz Truck App

Mobilna aplikacja Goodyear DriverHub alarmuje kierowcę samochodu ciężarowego o nieprawidłowym poziomie ciśnienia i temperatury w oponach. Prowadzący jak na tacy dostaje dokładne informacje na temat uszkodzonej opony oraz stopnia pilności jej naprawy. Goodyear deklaruje przy tym, że czujniki i procesory potrafią odróżnić nagłe ubytki ciśnienia od powolnych.

Aplikacja Goodyear DriverHub: korzyści

Tym samym poprawia to nie tylko bezpieczeństwo. Wiedza o aktualnym stanie opon pomaga w bardziej precyzyjnym planowaniu prac konserwacyjnych i wymiany ogumienia. A to przekłada się na większą konkurencyjność operatora flot.