Do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) trafiła informacja o problemach z kołnierzem, za pomocą którego do zbiornika paliwa montowany jest układ kontroli emisji par paliwa (zbiornik par paliwa). Jego zadaniem jest zapobieganie uwalnianiu powstających w baku par paliwa bezpośrednio do atmosfery.

Okazuje się, że ze względu na konstrukcję kołnierza, na jego zewnętrznej powierzchni mogą powstać pęknięcia związane z naprężeniami. Pęknięcie z czasem może powiększać się i ostatecznie doprowadzić nawet do wycieku paliwa. Gdy wyciek będzie duży i w pobliżu znajdzie się źródło zapłonu, trzeba liczyć się ze zwiększonym ryzykiem pożaru.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Wspomniany problem dotyczy modeli: GS F, GS200t, GS250, GS300h, GS350, GS450h, IS200t, IS250, IS300h, RC F, RC200t i RC300h, wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 20 lipca 2011 r. a 22 sierpnia 2018 r. W Polsce kampanią naprawczą objęte są 5 tys. 094 pojazdy.