Powodem tej decyzji są niezadowalające wyniki finansowe Maybacha. W ubiegłym roku sprzedano zaledwie 200 egzemplarzy modeli 57 i 62. Klienci nieMaybach nie zagroził klasowym konkurentom, takim jak Bentley (właścicielem Volkswagen) czy Rolls Royce (należy do BMW), którzy ciągle zwiększają sprzedaż. Dla porównania, tylko w pierwszym półroczu 2011 roku Rolls Royce sprzedał blisko 1600 pojazdów. Największy wzrost popytu w Europie nastąpił w Niemczech, czego nie mogły znieść władze Daimlera.

Zamiast naprawiać złą sytuację Maybacha (rozmowy z Astonem Martinem zakończyły się niepowodzeniem), Daimler zdecydował się postawić na uznaną markę Mercedes-Benz. Najbardziej luksusowym modelem w niemieckim koncernie ze Stuttgartu za niecałe dwa lata będzieprzedłużony Mercedes S600 Pullman nowej generacji.

Daimler reaktywował Maybacha w 2002 roku. Po 11 latach samochody pod tą marką znowu znikną z rynku. Historia kołem się toczy. Ostatni Maybach zostanie wyprodukowany na początku 2013 roku.