• Z amerykańskich salonów Mazdy znikną modele CX-3 i 6, roczniki modelowe 2022 nie obędą oferowane za oceanem
  • W Europie obie Mazdy pozostają w gamie - dealerzy przyjmują zamówienia na auta do produkcji, jak i modele dostępne od ręki
  • W planach są nowe modele z hybrydowym układem napędowym Toyoty - w USa pojawi się nowy hybrydowy SUV, a dla Europy przewidziano technicznego krewniaka Toyoty Yaris

Mazda przekonuje, że już od ponad 100 lat z powodzeniem radzi sobie ze zmianami na rynku i nowymi potrzebami konsumentów. Japoński producent nie kryje przy tym, że potrzeby konsumentów "wciąż ewoluują". By im sprostać, pora na zmiany w gamie, a ściślej - pora na cięcia w gamie. Z oferty w USA znikną dwa dobrze znane modele, czyli Mazda CX-3 oraz Mazda 6.

Mazda 6 i Mazda CX-3 - spadki sprzedaży

Nie jest tajemnicą, że oba modele notowały spadki w firmowych statystykach. Jeszcze w 2019 r. amerykańscy klienci kupili 21,5 tys. Mazd 6 i 16,2 tys. Mazd CX-3. W 2020 r. chętnych znacząco ubyło. W przypadku Mazdy 6 odnotowano spadek o 24,7 proc. (do 16,2 tys.). Jeszcze mniej klientów wybrało CX-3 (8,3 tys. egz.), co oznacza spadek aż o 48,6 proc. Kiepskie wyniki notowała także Mazda 3 (spadek o 33,8 proc.). Nieznacznie spadło zainteresowanie modelem CX-5 (spadek o 5,3 proc. i 146 tys. sztuk). Przybyło chętnych na CX-9 (w górę o 2,9 proc.) i słynnego roadstera MX-5 Miata (+13,6 proc.).

Oczywiście, na cięciach się nie kończy. Mazda ma w planach także nowości. W amerykańskiej gamie nie zabraknie zatem nowego SUV-a z hybrydowym napędem od Toyoty. Współpraca z Toyotą nie ograniczy się jedynie do rynku USA. W Europie doczekamy się bowiem krewniaka Toyoty Yaris. Hybrydowe napędy Toyoty pojawiają się także w modelach Mazdy w Chinach. Na azjatyckich rynkach nie zabraknie także owocu współpracy z Isuzu, czyli Mazdy BT-50.

W Europie póki co nie zabraknie także modeli CX-3 i 6. Szymon Sołtysik z polskiego oddziału Mazdy uspokaja, że samochody dalej są dostępne w ofercie (można je kupić także od ręki), a dealerzy przyjmują zamówienia na wersje do produkcji. Otwartą kwestią pozostaje jednak, jak długo to jeszcze potrwa. W końcu obecna generacja Mazdy 6 jest na rynku od 2012 r. (CX-3 świętowała premierę dwa lata później). Mimo odpływu rodzimej konkurencji (z europejskiego rynku zniknęły już Honda Accord i Toyota Avensis), wciąż pozostają europejscy rywale, których nie sposób lekceważyć.