Francuscy inżynierowie popracowali nad turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem. Zwiększono o 0,2 bara ciśnienie doładowania i zmodyfikowano układ dolotowy. Pozwoliło to na osiągnięcie 265 KM mocy oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest do dyspozycji pomiędzy 3 a 5 tys. obr./min. (o 15 KM i 20 Nm więcej niż w standardowym Megane RS).
Osiągi poprawiły się nieznacznie. RS 265 Trophy przypsiesza od 0 do 100 km/h w równe6 s (o 0,1 s szybciej) i może się rozpędzić do 254 km/h. 1000 m ze startu zatrzymanego auto pokonuje w 25,4 s (- 0,3 s). Suche statystyki nie oddają jednak frajdy z jazdy specjalną „Meganką”. Auto posiada w standardzie wyczynowe zawieszenie Cup oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Wizualnie Megane RS Trophy wyróżnia się czarnym dachem, naklejkami na karoserii, nakładką tylnego spojlera oraz 19-calowymi felgami aluminiowymi STEEV w czarnym kolorze na wysoki połysk z czerwoną obwódką.Wewnątrz znalazły się kubełkowe fotele Recaro oraz dodatkowy zestaw wskaźników, przydatnych w jeździe na torze.
Renault Megane RenaultSport 265 Trophy będzie można zamawiać od 20 czerwca. Niestetysamochód nie będzie oferowany w Polsce. Łącznie na rynki Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii, Austrii i Słowenii trafi 500 egzemplarzy limitowanej edycji. Ceny zaczynają się od 35 500 euro.