Pierwszym modelem z Sindelfingen był Mercedes Knight 16/45 KM. W latach 20. i 30. w zakładach powstawały sportowe i luksusowe samochody z gwiazdą na chłodnicy.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

W czasie II wojny światowej fabryka została zbombardowana przez lotnictwo Aliantów, jedyne co ocalało to fragment, gdzie produkowano model 170. I od tego modelu rozpoczęła się powojenna historia zakładu. Już w 1946 r. zbudowano 214 szt. modelu 170 V (W 136) głównie z ocalałych części przedwojennych. Alianccy zarządcy fabryki pozwolili jedynie na produkcję aut typu furgon, karetka, ambulans. Czterodrzwiowe limuzyny 170 V zaczęto produkować od 1947 r. Powstało ich wówczas nieco ponad tysiąc.

Fabryka w Sindelfingen rozbudowywała się, a produkcja szybko rosła – w 1952 r. powstał stutysięczny Mercedes, był to model 170 S (zmodernizowany przedwojenny 170 V).

Sindelfingen. 100-tysięczny model Mercedesa (170 S) Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat
Sindelfingen. 100-tysięczny model Mercedesa (170 S)

W 1953 roku z Sindelfingen zaczęły wyjeżdżać Mercedesy 180 zwane Pontonami (z nadwoziem samonośnym).

W 1954 r. pojawił się zjawiskowy Mercedes 300 SL Gullwing, a rok później – piękny roadster 190 SL.

Na milionowy samochód z zakładów w Sindelfingen trzeba było czekać do 1962 r. Był to model 220 (W 111). Dziesięć lat później z taśm fabryki zjechał pierwszy model klasy S – W 116.

Sindelfingen, 1973 r. Model W 107 Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat
Sindelfingen, 1973 r. Model W 107

Osiem lat temu, w 2015 r. w kronikach Sindelfingen odnotowano wyprodukowanie 20-milionowego samochodu. Teraz Mercedes świętuje 22-milionowe auto. Jest nim elektryk – model EQS 580 4MATIC w kolorze hiacyntowej czerwieni. Auto zużywa 17,7-21,3 kWh na 100 km.

Oprócz elektryka w Sindelfingen powstają także wszystkie warianty klasy S, łącznie z opancerzoną S Guard, Mercedes-Maybach, modele klasy E, GLC, CLS oraz AMG GT.

W Sindelfingen zatrudnionych jest ok. 35 tys. pracowników. Fabryka ma wiele rozwiązań pozwalających na zrównoważoną produkcję, np. 30 proc. rocznego zapotrzebowania na energię elektryczną pochodzi z instalacji fotowoltaicznej.

Fabryka Mercedesa w Sindelfingen, maj 1951 r. Foto: Mercedes-Benz
Fabryka Mercedesa w Sindelfingen, maj 1951 r.