Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Michelin zamknie dwie fabryki. Pracę straci ponad 1200 osób

Michelin zamknie dwie fabryki. Pracę straci ponad 1200 osób

Michelin ogłosił 1254 pracownikom dwóch swoich zakładów zamiar ich zamknięcia. Obie fabryki od kilku lat borykają się z trudnościami ekonomicznymi. Produkcja w zakładach Cholet i Vannes ma się zakończyć w 2026 r.

Fabryka Michelin - zdjęcie ilustracyjne
Fabryka Michelin - zdjęcie ilustracyjneŹródło: Michelin
  • Michelin zamierza zamknąć dwa zakłady i zwolnić 1254 pracowników
  • Fabryki w Cholet i Vannes zakończą produkcję w 2026 r
  • Michelin wskazuje, że przyczyną zamknięcia jest spadek rentowności i konkurencyjność produkcji w Europie
  • Firma zobowiązała się do wsparcia zwalnianych pracowników i społeczności lokalnych

Michelin, zajmujący się produkcją opon poinformował swoich pracowników, że decyzja o zamknięciu dwóch fabryk stała się nieunikniona. Francja jest jednak kluczowym i strategicznym krajem dla grupy, dlatego firma zobowiązała się do zapewnienia dla wszystkich zwalnianych pracowników oraz związanych z nimi społeczności.

Michelin zamknie dwie fabryki opon

Michelin informuje, że mimo wysiłków grupy, firmie nie udało się zachować rentowności obu zakładów — obie lokalizacje dotknęła transformacja na rynku opon do samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych. Zdaniem Michelin winę za spadek rentowności zakładów ponosi także pogarszająca się konkurencyjność europejskiej produkcji, związana z wysoką inflacją oraz rosnącymi cenami energii.

MIchelin zobowiązał się do indywidualnego wsparcia dla wszystkich 1254 pracowników, którzy stracą pracę. Wsparcie ma objąć także lokalne społeczności. Firma deklaruje, że utworzyła na to rezerwy w wysokości 330 mln euro.

Głębokie zmiany na rynku opon

W ostatnich latach europejskie rynki opon do samochodów osobowych, dostawczych i do ciężarówek przeszły głęboką transformację. Silnie zaznaczył się na nim trend zakupowy dotyczący tanich opon. Szczególnie chętnie kupowane było ogumienie pochodzące z Azji. Poważnie odczuł go segment opon premium.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat segment opon do samochodów osobowych oraz dostawczych powiększył się o 9 oraz o 11 proc., ale jednocześnie udział ogumienia premium spadł w nim o odpowiednio - 11 oraz 8 punktów procentowych. Doprowadziło to do nadwyżek mocy produkcyjnych w niektórych zakładach Michelin.

Europejski zasięg przemysłowy firmy Michelin
Europejski zasięg przemysłowy firmy MichelinŹródło: Michelin
Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków