Auto Świat Wiadomości Aktualności Dzieje się w tabelach z najczęściej kupowanymi samochodami w Polsce. Nie chodzi tylko o Toyotę

Dzieje się w tabelach z najczęściej kupowanymi samochodami w Polsce. Nie chodzi tylko o Toyotę

Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że w lutym 2025 r. Toyota znów kompletnie zdominowała ranking najczęściej rejestrowanych nowych samochodów w Polsce. To oczywiście nie umniejsza jej sukcesu, ale nie jest to żadnym zaskoczeniem. Nie oznacza to jednak, że w rankingu sprzedaży nic się nie dzieje. Wręcz przeciwnie - jest ultraciekawie.

Toyota Corolla TS
Toyota Corolla TSPiotr Kozłowski / Auto Świat

Szybko przebrnijmy przez najważniejsze liczby. Zaokrąglijmy je, żeby dało się je zapamiętać.

  1. W lutym 2025 r. zarejestrowano w Polsce prawie 50 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 t.
  2. To o 1,4 tys. mniej niż rok temu, ale o prawie 600 więcej niż w styczniu 2025.
  3. Dane za styczeń i luty 2025 są niemal takie same jak rok temu. IBRM Samar prognozuje, że rok 2025 zamknie się liczba 560 tys. rejestracji nowych samochodów.
  4. Biorąc pod uwagę dwa pierwsze miesiące 2025 r., największy procentowy wzrost liczby rejestracji zanotował Volkswagen, który przekonał do siebie aż o ponad 45 proc. więcej klientów niż w dwa pierwsze miesiące 2024 r.

Tyle o całym rynku. Przejdźmy do najczęściej wybieranych marek i modeli.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Najczęściej kupowane samochody w Polsce 2025

Nie jest niespodzianką, że Toyota zdominowała kolejny miesiąc pod względem liczby rejestracji. 7893 sprzedane auta zagwarantowały gigantyczną przewagę nad drugą Skodą (4143 sztuki) i trzecim Volkswagenem (3088 sztuki). Im niżej, tym ciekawiej. Kto by się spodziewał, że marka premium otrze się o podium? A właśnie tak było w lutym. Audi wyprzedziło Kię i Hyundaia.

Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych marek lutym 2025 r. wyglądała tak:

  1. Toyota
  2. Skoda
  3. Volkswagen
  4. Audi
  5. Kia
  6. Hyundai
  7. BMW
  8. Mercedes
  9. Volvo
  10. Lexus

Połowa powyższej tabeli zajęta jest przez marki premium. Również połowa, ale innej tabeli, okupowana jest przez modele Toyoty. Chodzi o najczęściej kupowane modele w Polsce w lutym 2025 r. Pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:

  1. Toyota Corolla
  2. Toyota C-HR
  3. Skoda Octavia
  4. Toyota Yaris Cross
  5. Volvo XC60
  6. Kia Sportage
  7. Toyota Yaris
  8. Lexus NX
  9. Hyundai Tucson
  10. Toyota RAV4

Pięć Toyot, dwa uwielbiane przez Polaków koreańskie SUV-y, niezmiennie lubiana Skoda Octavia i dwa SUV-y premium: wieloletni lider, czyli Volvo XC60 i od dłuższego czasu podważający jego status Lexus NX. W lutym NX przegrał rywalizację z XC60 o 86 rejestracji, ale w ujęciu całorocznym (uwzględniającym dopiero dwa miesiące, ale jednak) kolejność jest odwrotna - Lexus NX wyprzedza Volvo o ponad 200 rejestracji, a marka Lexus o około 750 rejestracji markę Volvo. Lexusowi w miesiącach styczeń-luty nieco zabrakło (240 sztuk) do trzeciego wśród marek premium BMW, drugiego Mercedesa (minimalna przewaga nad BMW - wynosi 10 sztuk) i zdecydowanego lidera, czyli Audi (ponad 5 tys. rejestracji vs niecałe 4 tys. Mercedesa).

Audi Q5 (trzecia generacja; od 2024 r.)
Audi Q5 (trzecia generacja; od 2024 r.)Audi

Ford liderem dostawczaków, ale Toyota depcze mu po piętach

Warto jeszcze wspomnieć o autach dostawczych o DMC do 3,5 t. To kategoria aut, która znacząco przekłada się na ogólne wyniki sprzedażowe Forda - lidera tego zestawienia. Jak czytamy w analizie IBRM Samar, klienci kupili i zarejestrowali 1768 aut tej marki, prawie o 30 proc. więcej niż rok temu. Udział Forda w polskim rynku aut dostawczych wyniósł prawie 18 proc. Druga jest Toyota z wynikiem 1536 rejestracji, co jest wynikiem o 34 proc. lepszym niż przed rokiem. Udział marki w rynku wyniósł 15,5 proc.

Na trzecim miejscu jest Renault. W 2025 r. klienci zarejestrowali 1441 dostawczaków tej marki, co jest wynikiem 19 proc. słabszym niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 14,6 proc. Czwarty jest Volkswagen (o 29 proc. więcej rejestracji niż rok temu), a piąty Fiat (spadek o 37 proc. r/r).

Ford Transit Courier
Ford Transit CourierFord

Jak sprzedają się chińskie auta w Polsce? I co z elektrykami?

Dwie ciekawostki na koniec:

  • Marki chińskie mogą pochwalić się w lutym wzrostem rejetracji większym o ponad 540 proc. niż rok temu. Wartość procentowa jest imponująca, ale warto pamiętać, że rok temu na rynku polskim dostępnych było znacznie mniej chińskich marek i modeli. Porównawcze dane ilościowe są zatem niewielkie, co przekłada się na imponujące wzrosty procentowe. Przypomnijmy, że wzrosty w styczniu przekroczyły tysiąc procent. Nie zmienia to faktu, że udział chińskich aut w Polsce jest rekordowy i wynosi 4,8 proc.
  • Najwyższy od czerwca 2024 r. był też udział aut elektrycznych. Wyniósł 3,7 proc. To jednak wciąż wartość symboliczna, biorąc pod uwagę rozbudowaną ofertę samochodów elektrycznych.
Autor Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków