wyniosła 57 297 sztuk, to o 21,4 proc. mniej niż w 2004 r. Jeszcze w roku 1999 segment samochodów kompaktowych był największy na polskim rynku. Wówczas sprzedano 214,5 tys. aut tej klasy, co stanowiło ponad 34 proc. łącznej sprzedaży samochodów osobowych w Polsce. Oferta promocyjna na modele w segmencie jest szeroka.Po 11 miesiącach 2005 roku liderem segmentu jest Ford Focus. Sprzedaż tego modelu przekroczyła 9 tys. sztuk, (16-proc. udział w rynku). Na pozycji drugiej w rankingu ulokowała się Toyota Corolla. Jej wynik był o niecałe 500 sztuk gorszy w porównaniu z Focusem. Na miejscu trzecim znalazł się Opel Astra Classic. Tym razem różnica w porównaniu ze sprzedażą Toyoty Corolli wyniosła niemal 2 tys. sztuk. Również 2 tys. sztuk różnicy istnieje pomiędzy Oplem a zajmującą kolejną pozycję Hondą Civic.Więcej: http://www.samar.pl