Auto Świat Wiadomości Aktualności Zamienią Audi, BMW i Mercedesy na auta z Chin? "Niemcy zaskakująco otwarci na chińskie samochody"

Zamienią Audi, BMW i Mercedesy na auta z Chin? "Niemcy zaskakująco otwarci na chińskie samochody"

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Koniec z lokalnym patriotyzmem w Niemczech? Najwięksi niemieccy producenci samochodów mają czego się bać. Okazuje się, że nawet 20 proc. Niemców jeżdżących na co dzień pojazdami takich marek jak Audi, BMW czy Mercedes może zmienić je na auta luksusowych chińskich firm — opisuje dziennik "Welt".

BYD Atto 3 (2022)
BYD Atto 3 (2022)Auto Bild

Według sondażu niemieccy posiadacze rodzimych marek (Audi, BMW i Mercedesa) są "zaskakująco otwarci na chińskie samochody". "Około 20 proc. ankietowanych mogłoby wyobrazić sobie przejście na chińską markę luksusową" – podkreślili badacze z firmy Berylls Strategy Advisors. Wśród respondentów, którzy mieli już styczność z chińskimi samochodami, odsetek ten sięga aż 61 proc.

"Dlatego istotnym krokiem jest wprowadzenie przez Sixt – największą niemiecką sieć wypożyczalni samochodów – do swojej floty 100 tys. aut elektrycznych chińskiego producenta BYD w ciągu najbliższych sześciu lat. Dzięki temu wielu klientów będzie mogło po raz pierwszy wypróbować chińskie pojazdy" – stwierdził "Welt".

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Chińczycy celują w niemieckie marki premium

"Jednak wysokie ceny mogą zmniejszyć akceptację klientów. Ankietowani kierowcy oczekują przede wszystkim dobrego stosunku ceny do wydajności i jakości, a marki z Chin celują przede wszystkim w nabywców aut z drogiego segmentu premium" – podkreślił "Welt". Niemieccy klienci nie dostrzegają "znaczącej wartości technicznej" w chińskich markach i co czwarty ankietowany, mający doświadczenie z chińskimi samochodami, skrytykował ich jakość.

Nio ET7
Nio ET7Auto Bild / Auto Świat

"Chińskim modelom brakuje tego czegoś szczególnego, czego szukają klienci, skłonni zapłacić za auto wyższą cenę" – ocenili eksperci. "Jest oczywiste, że ci producenci, którzy wyceniają swoje produkty zbyt blisko niemieckiej konkurencji, będą mieli duże trudności z odniesieniem sukcesu na rynku niemieckim".

40-latek w Niemczech wybiera auta premium

Chińskie marki i modele samochodów były mało znane uczestnikom reprezentatywnego badania. Najmniej zastrzeżeń wobec producentów takich jak Polestar, BYD czy Nio mieli właściciele samochodów, będący w wieku 30-39 lat. "Pozyskanie tej grupy wiekowej jako pierwszych klientów jest ważne dla producentów premium, ponieważ Niemcy mający ok. 40 lat najczęściej decydują się na zakup pierwszego samochodu z półki premium" – podkreślił Soleiman Mansouri, ekspert z Berylls.

Przeczytaj także: Nio ET7 to chińska limuzyna w drodze do Europy

BYD planuje sprzedanie w Niemczech w ciągu czterech lat 120 tysięcy aut, podobnie ambitne cele stawiają sobie inni producenci. "To nierealne, żeby w krótkim czasie zdobyć tak wielu klientów, szczególnie jeśli oferta dotyczy wyłącznie e-samochodów. Niemiecki rynek aut elektrycznych jest na to zbyt mały i rozwija się zbyt wolno" – ocenili branżowi eksperci.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków