Logo

Koniec niemieckiej motoryzacji. Spokojnie. Ten smok może jeszcze pogryźć Chińczyków

  • Volkswagen ogłosił restrukturyzację i zwolnienia w Niemczech 35 tys. pracowników do 2030 r. Mercedes będzie zmieniał strategię modelową, Porsche zastąpiło bazowego SUV-a elektrykiem, a Audi wjeżdża w 2025 r. ze spalinowymi bestsellerami
  • Niemcy zauważyli, że dosięgnął ich kryzys, a na horyzoncie widać coraz ciemniejsze chmury. Elektromobilność nie rozwija się tak, jak miała, a sprzedaż w Chinach się załamuje
  • Jednak wieści o rychłym upadku i końcu są zdecydowanie przesadzone. Niemcy zaczęli działać. Zmieniają swoją strategię i zapowiadają "elastyczną ofertę silnikową"
  • Najbliższe lata będą kluczowe. Albo im się uda, albo rzeczywiście obserwujemy właśnie początek końca. Doczekaliśmy się ciekawych czasów z chińskiego przekleństwa...
  • Sprawdzamy liczby, plany i strategie wszystkich liczących się marek z Niemiec. Mamy też wypowiedzi najważniejszych osób z ich władz
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Trudno teraz w motoryzacji o czymkolwiek pisać ze stuprocentową pewnością. Nie da się tego robić, ponieważ żyjemy w tak nieprzewidywalnych czasach, że może wydarzyć się wszystko. Jeśli ktoś jest w stanie dziś ferować wyroki, to prawdopodobnie ma pod ręką szklaną kulę. Pytań i wątpliwości jest mnóstwo... Czy Chińczycy utrzymają zawrotne tempo? Europa trochę spowolni realizację zapowiadanych planów? I co zrobi Donald Trump? Czekają nas wojny cenowe? Przeczytaj także: To Niemcy chcą, byś hejtował auta elektryczne. Kłamstwo na ich temat goni kłamstwo

Autor Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu