Auto Świat Wiadomości Aktualności Hybrydowy "hot hatch" Toyoty zaskakuje nie tylko wyglądem. Znamy polski cennik

Hybrydowy "hot hatch" Toyoty zaskakuje nie tylko wyglądem. Znamy polski cennik

Nowa Toyota Prius zrywa z poprzednimi generacjami nie tylko na polu stylistyki i osiągów, ale też... ceny. Wiemy to, bo polskie przedstawicielstwo japońskiej marki właśnie opublikowało cennik piątej generacji samochodu. Bez dwóch stówek nie ma co podchodzić do hybrydowej ikony po wizerunkowej metamorfozie.

Piąta generacja Toyoty Prius zrywa z nudnym image'em
Zobacz galerię (20)
Toyota
Piąta generacja Toyoty Prius zrywa z nudnym image'em
  • Nowa Toyota Prius w Europie występuje wyłącznie jako hybryda plug-in, czyli taka, którą można doładować z gniazdka. Na prądzie przejeżdża do 86 km (zasięg WLTP)
  • To niejedyne zaskoczenie zaserwowane nam przez Toyotę. Dzięki układowi o mocy 223 KM i przyspieszeniu do 100 km/h w 6,7 s to najdynamiczniejszy Prius w historii
  • I chyba najładniejszy, ale to już kwestia gustu. Niestety, do tych "najów" doszedł właśnie następny. Chociaż jest związany z ceną, nie chodzi o przymiotnik "najtańszy"
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Aby stać się właścicielem Toyoty Prius w nowym, lifestyle’owym wydaniu, trzeba wyłożyć na stół co najmniej 199 tys. 900 zł. Przebicie bariery 200 tys. zł nie będzie trudnym zadaniem – wystarczy zaznaczyć cokolwiek na liście opcji i gotowe! Piąta generacja Priusa próbuje jednak bronić się możliwością ładowania z gniazdka i bogatym wyposażeniem już w standardzie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Czy tak jest w rzeczywistości? Polscy przedstawiciele Toyoty przekazali, że nowy Prius będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach wyposażenia: Comfort, Prestige i Executive. Na start dostajemy bez dopłaty m.in. światła LED (ale nie matrycowe), felgi aluminiowe, elektrycznie regulowany, podgrzewany fotel kierowcy (pasażer musi ustawić fotel ręcznie), układy bezpieczeństwa czynnego T-MATE i system multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym, asystentem głosowym oraz nawigacją z monitoringiem ruchu.

Kabina nowej Toyoty Prius
Kabina nowej Toyoty PriusToyota

Nowa Toyota Prius. Jeden napęd, trzy różne zasięgi

W dwóch bogatszych wersjach występuje ten sam 223-konny układ hybrydowy, jednak różni się dystans, jaki Prius może przejechać na energii zgromadzonej w 13,6-kWh baterii litowo-jonowej. W zależności od konfiguracji zasięg w trybie elektrycznym waha się od 72 do 86 km (WLTP).

Toyota Prius Plug-In HybridCena
Comfortod 199 tys. 900 zł
Prestigeod 211 tys. 900 zł
Executiveod 239 tys. 900 zł

Na pokładzie lepiej wyposażonej Toyoty Prius Prestige (od 211 tys. 900 zł) znajdziemy matrycowe reflektory LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi, diodową listwę w tylnych światłach, elektryczną klapę bagażnika, cyfrowe lusterko wsteczne i większe alufelgi. Opcjonalnie za 3,5 tys. zł można dokupić jeszcze panoramiczny szklany dach.

W najdroższej wersji dach wyłapuje promienie słoneczne
W najdroższej wersji dach wyłapuje promienie słoneczneToyota

Wisienką na torcie jest wyceniona na 239 tys. 900 zł wersja Executive. Tutaj kierowca może korzystać z zestawu kamer zapewniających widok z lotu ptaka podczas manewrowania, wentylacji przednich foteli czy asystenta parkowania Toyota Teammate. Najciekawszym gadżetem wydaje się jednak dach z panelami fotowoltaicznymi, dzięki którym w słoneczny dzień można wydłużyć zasięg na prądzie o 8,7 km. Nową Toyotę Prius będzie można zamawiać w polskich salonach od 27 marca 2023 r.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji