Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe BMW serii 3 – zmiana warty
  • Seria 3 to kluczowy model dla BMW, który wciąż świetnie się sprzedaje
  • Auto stało się większe i ma się jeszcze lepiej prowadzić. W ofercie nadal będą diesle, hybrydy dołączą później
  • Nowa generacja modelu w wersji sedan trafi do sprzedaży w marcu 2019 r.

To niezwykle ważny model dla koncernu z Monachium i całej klasy średniej premium, w której „trójka” jest obecna od ponad 40 lat. Nowy wygląd, wydajniejsze silniki, jeszcze lepsze prowadzenie i nowe technologie z zakresu łączności i wspomagania jazdy – tak w telegraficznym skrócie można opisać siódmą generację BMW serii 3, które otrzymało oznaczenie G20. Teraz pora szczegóły.

Nowe BMW serii 3 – sporo większe i lżejsze

BMW tradycyjnie najpierw pokazało wersję sedan. Kombi zostanie zaprezentowane w późniejszym terminie. Czterodrzwiowa seria 3 jest o 76 mm dłuższa, o 16 mm szersza i ma aż o 43 mm dłuższy rozstaw osi od obecnej generacji tego modelu. To naturalnie przekłada się na większą przestrzeń we wnętrzu samochodu. To dobra informacja przede wszystkim dla pasażerów siedzących z tyłu. Pojemność bagażnika pozostała taka sama – wynosi 480 l.

Producent zapewnia, że zwiększony rozstaw kół (o 43 mm z przodu i 21 mm z tyłu), niższa masa własna auta (w zależności od wersji nawet o 55 kg), niżej położony środek ciężkości, równomierne rozłożenie mas (50:50) i sztywniejsza konstrukcja nadwozia poprawiły własności jezdne „trójki”. W ofercie znajdzie się również obniżone o 10 mm zawieszenie M Sport z aktywnymi amortyzatorami i układ adaptacyjny. Sygnowane logo M Sport mogą być także hamulce i sportowy dyferencjał dla tylnonapędowych, ponad 250-konnych modeli 330i i 330d.

Nowe BMW serii 3 – nowe zabawki na pokładzie

Seria 3 nadal będzie dostępna w wielu wariantach wykończenia (Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport), wpływających na wygląd i wyposażenie. Oczywiście, poszczególne linie stanowią dopiero początek indywidualizacji samochodu. Lista opcji będzie niezwykle bogata.

Nowe BMW serii 3
Nowe BMW serii 3BMW

Deska rozdzielcza „trójki” stała się znacznie nowocześniejsza. Przed oczami kierowcy pojawiły się wirtualne wskaźniki oraz bardziej rozbudowany wyświetlacz HUD, a na środku deski rozdzielczej znalazł się większy ekran. Licznymi funkcjami można sterować dotykowo, pokrętłem iDrive lub z poziomu kierownicy. Przewidziano również rozbudowane sterowanie głosowe („Hey BMW” na wór tego z Mercedesa) i gestami, znanymi już z serii 7 i 5.

Auto będzie można wyposażyć w kilkanaście najnowocześniejszych systemów wspierających kierowcę, czyniących z serii 3 pojazd półautonomiczny. Wymienianie ich wszystkich nie ma na tym etapie sensu. Warto za to wspomnieć o oświetleniu W pełni LED-owe reflektory będą seryjne. Za dopłata będzie można sobie zażyczyć adaptacyjne światła laserowe (zasięg drogowych wynosi 530 m!).

Nowe BMW serii 3 – diesle nadal mają się dobrze

Silniki wysokoprężne są ostatnio na cenzurowym, ale nadal mają duży udział w sprzedaży poszczególnych modeli, szczególnie kupowanych przez firmowe floty. BMW nie jest producentem, który zamierza z nich rezygnować, przynajmniej na razie.

Nowa seria 3 w chwili debiutu rynkowego (marzec 2019 roku) będzie oferowana z pięcioma turbodoładowanymi silnikami do wyboru, generującymi od 150 do 265 KM. Zdecydowana większość z nich będzie dwulitrowa i czterocylindrowa (320i, 330i, 318d, 320d). Sześciocylindrowy pozostanie topowy diesel o pojemności trzech litrów (330d).

Nowe BMW serii 3
Nowe BMW serii 3BMW

Z wyjątkiem czterocylindrowych diesli, reszta silników będzie seryjnie wyposażana w ośmiostopniowe, automatyczne skrzynie biegów. Początkowo napęd xDrive będzie dostępny wyłącznie dla wersji 320d (już z „automatem”). Najwolniej nowa seria 3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8,5 s, najszybciej w 5,5 s. W następnej kolejności gama powiększy się o sportową wersję M Pefromance i oszczędny wariant hybrydowy plug-in.

Salon paryski to okazja również do zobaczenia na żywo pozostałych nowości BMW: produkcyjnej wersji serii 8 Coupe, nowych Z4 i X5 oraz wyczynowek limuzyny M5 Competition.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków