W tym roku mija równe 40 lat od debiutu jednego z najciekawszych i najodważniejszych samochodów lat 80., czyli Renault Espace I. To właśnie ten model miał duży udział w stopniowym wzroście popularności minivanów w Europie, która osiągnęła apogeum w pierwszej dekadzie XXI w. Potem zaczęła się moda na SUV-y i segment MPV stopniowo tracił na znaczeniu. Widząc to, Renault zmieniło Espace'a w SUV-a. Przedstawiony pod koniec marca 2023 r. samochód właśnie trafia na polski rynek.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Wbrew pozorom ta zmiana nie przyniosła zwiększenia wymiarów. Przeciwnie, szósta generacja to najkrótszy Renault Espace od 2014 r. Samochód mierzy bowiem 472,2 cm, czyli o 13,5 cm mniej od poprzednika. Na dodatek to najlżejsze Espace od 21 lat. W porównaniu z poprzednikiem auto jest aż o 215 kg lżejsze, ważąc 1587 kg.
Renault Espace: bagażnik, moc, 0-100 km/h
Nowe Renault Espace jest w Polsce dostępne w wersjach z dwoma i trzema rzędami siedzeń. W odmianie 5-miejscowej bagażnik tego SUV-a ma od 581 do 1818 l, zaś maksymalna pojemność w wariancie 7-miejscowym wynosi 1777 l.
Przeczytaj także: Szokujące zmiany w gamie Volkswagena. Tylko u nas poznasz wszystkie sekrety
Na polskim rynku nowe Renault Espace będzie początkowo dostępne w jednej wersji silnikowej. To 200-konny napęd hybrydowy, w którym jednostce elektrycznej towarzyszy 130-konna spalinowa konstrukcja o pojemności 1199 cm sześc. Wspólnie przyspieszają one tego sporego SUV-a od 0 do 100 km/h w 8,8 s.
Renault Espace: wyposażenie na polskim rynku
W Polsce nowe Renault Espace jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia: techno, esprit Alpine oraz iconic. W standardzie bazowej odmiany techno klient znajdzie m.in.:
- siedem poduszek powietrznych;
- 12,3-calowy ekran zestawu wskaźników;
- 12-calowy ekran w środkowej konsoli;
- kartę Renault Hands Free;
- dwustrefową klimatyzację automatyczną;
- przednie i tylne czujniki parkowania;
- kamerę cofania;
- światła przednie full LED Adaptive vision;
- elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane boczne lusterka;
- elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby boczne;
- elektrycznie bezdotykowo podnoszoną klapę bagażnika;
- tylną kanapę przesuwaną o 22 cm z regulowanym oparciem;
- trzeci rząd siedzeń;
- nawigację Google Maps, Asystenta Google, Sklep Play z aplikacjami, zdalne aktualizacje oprogramowania i nawigacji oraz funkcję łączności z usługami online na pięć lat;
- ładowarkę indukcyjną;
- 19-calowe aluminiowe obręcze kół;
- czerwony lakier metalizowany flamme
Przeczytaj także: Umarł Espace, niech żyje Espace. Sprawdziłem, czy zamiana w SUV-a wyszła legendzie Renault na dobre
A jak w takim razie wyglądają polskie ceny najnowszego wcielenia Renault Espace?
Renault Espace: polskie ceny
Renault Espace szóstej generacji w bazowym wariancie wyposażenia techno kosztuje w Polsce od 192 tys. 900 zł. Z kolei ceny odmiany esprit Alpine zaczynają się od 206 tys. 900 zł, zaś wersja iconic to wydatek minimum 216 tys. 900 zł.