- Na polskiej stronie producenta pojawił się cennik Audi A6 Limousine. BMW i Mercedes mają problem
- Na zakup nowego Audi A6 z "menedżerskim" nadwoziem sedan klienci muszą przygotować 241 tys. zł
- Auto występuje z trzema silnikami: 2.0 TFSI (204 KM), 2.0 TDI (204 KM) lub 3.0 TFSI (367 KM). Są też hybrydy plug-in
- Lawety z Audi A6 kombi już jadą do Polski. Niebawem dołączą do nich limuzyny
Niedawno zaprezentowane Audi A6 Limousine oficjalnie wjeżdża do polskich salonów i zaskakuje... niską ceną. W Polsce za nowe A6 w wersji sedan trzeba zapłacić minimum 241 tys. zł, co samo w sobie nie jest małą kwotą, ale na tle konkurentów to prawdziwa okazja. Różnice w cenie są jeszcze większe, niż w przypadku odmian z rodzinnym nadwoziem kombi – bazowa "piątka" jest droższa o 21500 zł, a Klasa E aż o 34900 zł. Co dostajemy w tej cenie?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowe Audi A6 Limousine. Ceny w Polsce zaczynają się od 241 tys. zł
Podstawowa wersja Audi A6 Limousine została wyceniona na dokładnie 241 tys. zł. W tej cenie otrzymujemy samochód z 204-konnym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 TFSI, napędem na przednie koła oraz 7-biegową automatyczną skrzynią biegów S tronic. Osiągi? Przyspieszenie do "setki" w 8,2 sekundy, 244 km na godz. prędkości maksymalnej i średnie zużycie paliwa na poziomie 6,8-7,8 l/100 km (pomiar WLTP).
Trudno mieć zastrzeżenia do takich osiągów bazowej wersji. Wariant w specyfikacji Advanced nie zachwyca za to wyglądem – 17-calowe felgi z balonowymi oponami i biały lakier Arkona nie służą temu sedanowi. Do tego trzeba się pogodzić z materiałową tapicerką. Poza tym dostajemy jednak dość obszerny pakiet wyposażenia obejmujący m.in.:
- dwustrefową klimatyzację automatyczną,
- podgrzewane przednie siedzenia,
- podgrzewane lusterka boczne,
- bazowe reflektory LED z automatycznymi światłami drogowymi,
- kamerę cofania i asystenta parkowania,
- wirtualny kokpit Audi,
- nawigację MMI experience plus,
- klonowanie ekranu telefonu i sklep z apkami,
- system bezkluczykowy i ładowarkę indukcyjną,
- zawieszenie Audi Drive Select,
- dekoracje ze szczotkowanego aluminium.
Dla tych, którzy oczekują więcej, Audi oferuje dodatkowe pakiety, takie jak promocyjny Exterieur (19200 zł), które zupełnie zmieniają charakter auta (sportowe zawieszenie, sportowa stylizacja, 20-calowe alufelgi, lakier metaliczny itd.). Taką samą metamorfozę można zafundować kabinie. Jedna uwaga – wybór takiego pakietu może się wiązać z koniecznością dokupienia innych opcji, a to może wyraźnie podnieść finalną cenę konfiguracji.
Jakie silniki w Polsce ma Audi A6 sedan? Nie zabrakło diesla
Niemiecki segment premium to jeden z ostatnich bastionów silnika diesla. Naturalnie można więc mieć znaleźć taką jednostkę pod maską nowego Audi A6 Limousine. Po drugiej stronie barykady stoją hybrydy plug-in, które oferowane są pod nazwą e-hybrid i potrafią przejechać nawet ponad 100 km na prądzie.
Wróćmy jednak do klasycznych jednostek, których oferta składa się z dwóch turbodoładowanych benzyniaków (2.0 TFSI R4 i 3.0 TFSI V6) oraz jednego turbodiesla (2.0 TDI R4):
- 2.0 TFSI (204 KM) – od 241 tys. zł,
- 2.0 TDI (204 KM) – od 269 tys. zł,
- 3.0 TFSI (367 KM) – od 340,6 tys. zł.
Napęd quattro jest standardem w najmocniejszej, 367-konnej wersji benzynowej. W przypadku 204-konnego diesla stanowi opcję, natomiast w bazowym wariancie benzynowym nie jest oferowany. Ceny hybryd plug-in wyposażonych w akumulator o poj. 21 kWh zaczynają się od 309,9 tys. zł (odmiana 299-konna). Więcej o tych wersjach przeczytacie w osobnym artykule.
Nowe Audi A6 jest już dostępne w Polsce
Obydwie wersje nadwozie można już zamawiać u dealerów. Pierwsze egzemplarze Audi A6 Avant lada dzień zaczną docierać do klientów. Niewiele później do Polski przyjadą lawety z samochodami w "wersji dla menedżerów". A skoro już o nich mowa, to oprócz stosunkowo niskiej ceny wyjściowej zarządców flot do zakupów zachęcić może też atrakcyjne finansowanie, z którego słyną marki Grupy Volkswagen. BMW serii 5 i Mercedes-Benz Klasy E zyskały naprawdę groźnego konkurenta.