Ciekawostką jest fakt, że jeżdżący prototyp zaprezentowała firma, która nie zakwalifikowała się do dalszych etapów konkursu ElektroMobility Poland. Oznacza to, że nie korzysta ze wsparcia i dofinansowanie z żadnych funduszów.

Prototypowy iXAR ma zostać w przyszłości homologowany jako pojazd kategorii L7e, czyli jako mikrosamochód. Oznacza to, że pojazd ten będzie miał masę ok. 450 kg, niewielką moc i ograniczoną prędkość maksymalną. Dzięki temu będzie można się nim poruszać posiadając kategorię prawa jazdy B1 i będzie on dostępny dla osób od 16 roku życia.

Oczywiście, aby udało się szybko homologować prototypowy model firma z Nysy musiała wykorzystać elementy z pojazdów, które już ją posiadają. Mowa tutaj nie tylko o hartowanej szybie przedniej czy reflektorach, ale także o całym układzie jezdnym.

Przed producentem jeszcze spore wyzwanie, bo na razie model nie mieści się w limicie wagowym 450 kg, ale firma pracuje jeszcze nad jego sporym odchudzeniem. Docelowo zmniejszona ma być też moc silnika, która w tej chwili wynosi 25 kW, a powinna się zmieścić w ustawowym limicie 15 kW.

Prace mają zostać zakończone jesienią 2019 r. i wtedy też kolejny, tym razem już lżejszy i słabszy prototyp trafi do jazd próbnych.

Ubezpiecznie auta w najniższej cenie - porównaj oferty towarzystw ubezpieczeniowych i wybierz najlepszą ofertę!