Jego konstruktorzy zapewniają, że jest to także najlepiej wyciszony samochód z silnikiem spalinowym na świecie.
Najnowszy Phantom ma wiele rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy, a przy tym zachował tradycyjny kształt karoserii i detale typowe dla tej marki i modelu.
Drzwi otwierają się skrzydłowo, zapraszając właściciela do zajęcia miejsca w superwygodnym wnętrzu. Osłonę chłodnicy wieńczy figurka Spirit of Ecstasy. Pod maską pracuje silnik „o wystarczającej mocy" – jak kiedyś podawano w prospektach Rolls-Royce'a. Wiemy, jaką ma moc – to jednostka V12 o pojemności 6,75 litra i mocy 563 KM. Na pewno jest wystarczająca, tym bardziej że moment tego silnika jest gigantyczny – 900 Nm osiąganych już przy 1700 obr./min.
Co to oznacza? Że silnik jest niezwykle elastyczny, nie trzeba go „kręcić" do wysokich obrotów podczas przyspieszania czy wyprzedzania innych pojazdów, a tym samym jest cichy.
Z silnikiem współpracuje 8-stopniowa skrzynia automatyczna – można ją nazwać inteligentną, ponieważ jej sterowanie odbywa się m.in. przy udziale nawigacji. Wszystko po to, aby z wyprzedzeniem przygotować się na warunki jazdy, np. gdy zbliżamy się do stromego podjazdu, automat sam przygotuje się na większy wysiłek i zredukuje bieg na niższy.
Duże zmiany zaszły na desce rozdzielczej Phantoma – teraz jest tam ekran na całą szerokość deski, na którym wyświetlane są zegary (w tradycyjnym kształcie) i inne wskaźniki. To po stronie kierowcy, po prawej stronie deski może być wyświetlany dowolny obraz, np. widok rezydencji właściciela, zdjęcie jego psa czy żony. Widzieliśmy zdjęcie wnętrza nowego RR Phantoma, gdzie na ekranie z prawej strony deski rozdzielczej wyświetlany był obraz... złotej blachy.
To co najważniejsze w RR Phantomie, to miejsce dla pasażerów. Dwa fotele z tyłu to szczyt luksusu. Podgrzewane, wentylowane, rozkładane, z masażem – oferują niespotykaną w innych pojazdach wygodę podróżowania, zapewniają też możliwość pracy – dzięki rozkładanym stoliczkom.
Miejsca na nogi – ponad metr, na głową – aż nadto. Oczywistą jest sprawą, że RR Phantoma musi prowadzić szofer. Właściciel siedzi z tyłu. Na przednim fotelu pasażera może zająć miejsce ochroniarz, czy asystent VIP-a.
Ile kosztuje nowy RR Phantom? Jest takie powiedzenie: jeśli pytasz, ile kosztuje, to znaczy, że cię na to nie stać. W przybliżeniu – trzeba mieć co najmniej 2 miliony zł, a potem kilkadziesiąt tys. zł miesięcznie na kierowcę, ubezpieczenie i utrzymanie auta.
Ciekawostka historyczna: Rolls-Royce Phantom pojawił się po raz pierwszy w 1925 r., a więc 92 lata temu. Phantom I produkowany był w latach 1925-29, pod maską miał silnik 6-cylindrowy o pojemności 7,7 litra i mocy 95 KM. Dziś egzemplarze oryginalne, w bardzo dobrym stanie kosztują ok. 170 tys. euro.
RR Phantom II produkowany był w latach 1929-35. Pod maską silnik 7,7 litra, 6-cylindrowy, ale moc została zwiększona do 120 KM. Cena zabytkowego egzemplarza w bardzo dobrym stanie to 160 tys. euro.
RR Phantoma III produkowano w latach 1935-39. Po raz pierwszy pod maskę trafił silnik 12-cylindrowy, 7,4 litra, o mocy 180 KM. Egzemplarze w b. dobrym stanie wyceniane są na 150 tys. euro.