- Nowy Tayron to duży i funkcjonalny SUV pozycjonowany pomiędzy sporym już Tiguanem a flagowym Touaregiem
- Początkowo można zamówić jedną z czterech wersji napędowych, później ofertę uzupełnią trzy kolejne
- Cena nie jest niska, szczególnie w porównaniu ze schodzącym Tiguanem Allspacem, jednak to znacznie nowocześniejszy i bardzo bogato wyposażony samochód
Volkswagen Tayron ma blisko 4,8 m długości i rozstaw osi wynoszący 2,79 m. W pięciomiejscowej odmianie jego standardowa pojemność bagażnika wynosi aż 885 l. To duży i funkcjonalny SUV pozycjonowany pomiędzy Tiguanem a flagowym Touaregiem.
Tayron kosztuje na polskim rynku od 180 tys. 290 zł, czyli o ok. 30 tys. zł więcej od nowego Tiguana. Cena nie jest niska, szczególnie w porównaniu ze schodzącym Tiguanem Allspacem, jednak to znacznie nowocześniejszy i bardzo bogato wyposażony model (o wyposażeniu za chwilę).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowy Volkswagen Tayron — ograniczona oferta na start
Początkowo można zamówić jedną z czterech wersji napędowych:
- 1.5 eTSI o mocy 150 KM;
- 2.0 TDI 193 KM 4Motion;
- hybrydę plug-in o mocy 204;
- hybrydę plug-in o mocy 272 KM.
Bazowy benzyniak ma układ miękkiej hybrydy. Topowy plug-in, dzięki akumulatorowi o pojemności netto 19,7 kWh, może pokonać do 119 km w trybie wyłącznie elektrycznym.
Później, pewnie dopiero w 2025 r., ofertę uzupełnią silniki: 2.0 TDI 150 KM oraz 2.0 TSI 204 i 265 KM. Najmocniejszy diesel i jednostki 2.0 TSI będą seryjnie wyposażone w napęd na cztery koła i będą mogły holować przyczepy o masie do 2400 lub 2500 kg (wyższa wartość dotyczy wersji 7-osobowej).
Wyposażenie podstawowe wersji Life:
- trójstrefowa automatyczna klimatyzacja;
- automatyczna skrzynia biegów DSG;
- 9 poduszek powietrznych;
- cyfrowe wskaźniki;
- system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 13 cali;
- bezprzewodowe podłączenie smartfonów z Apple CarPlay i Android Auto;
- kamera cofania;
- pakiet systemów bezpieczeństwa;
- tryby jazdy;
- oświetlenie ambientowe w 10 kolorach do wyboru;
- adaptacyjny tempomat ACC;
- rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach;
- reflektory LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi;
- podświetlane logo Volkswagena z przodu i z tyłu;
- tylne światła LED 3D;
- 17-calowe felgi aluminiowe.
Na liście opcji znajdą się m.in.: adaptacyjne zawieszenie DCC Pro (standard w wersji R-Line), reflektory IQ.Light HD LED Matrix, system Travel Assist, asystent głosowy IDA, uchylny i przesuwany panoramiczny szyberdach, system audio Harman-Kardon ze wzmacniaczem o mocy 700 W, skórzana tapicerka z elektrycznie regulowanymi fotelami z funkcją masażu i wentylacji.
Nowy Volkswagen Tayron — ceny w Polsce
- 1.5 eTSI 150 KM Life - 180 290 zł,
- 1.5 eTSI 150 KM Elegance - 198 290 zł,
- 1.5 eHybrid 272 KM R-Line - 231 390 zł.
Dla wersji Life i R-Line przygotowano dodatkowe pakiety Plus, droższe odpowiednio o 800 i 1700 zł, podczas gdy wartość ich wyposażenia przekracza 19 tys. i 18 tys. zł. Life Plus obejmuje: lakier metalizowany, 17-calowe aluminiowe felgi Venezia, pakiet stylistyczny (przyciemniane i dźwiękoszczelne szyby, srebrne relingi dachowe), reflektory LED Plus, pakiet Easy Open/Close (Park Assist Pro, alarm i bezkluczykowy dostęp). Natomiast w pakiecie wyposażenia R-Line Plus znalazły się: lakier metalizowany, 20-calowe felgi aluminiowe Leeds, panoramiczny szklany dach, pakiet Easy Open/Close (Park Assist Pro, alarm i bezkluczykowy dostęp).