Już niedługo oferta Volkswagena w klasie średniej mocno się zmieni. Wiemy, że niemiecki koncern zrezygnuje ze stylowego modelu Arteon (dowiedz się więcej). Passat pozostanie w gamie, ale tylko w wersji kombi (Variant). Sedana nie oferowano już w obecnej generacji od 2022 r. Jego miejsce zajmie całkowicie elektryczny ID.7 (jeździliśmy już prototypem).
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Nowy Volkswagen Passat Variant — duży wybór
Nowy Passat powstanie na najnowszej odmianie platformy MQB evo. Stanie się nieco większy i będzie mógł być wyposażony w różne rodzaje napędu. Na szczycie będzie hybryda typu plug-in (eHybrid) z zasięgiem do 100 km w trybie elektrycznym i szybszym ładowaniem, po raz pierwszy również prądem stałym.
Co ważne, z gamy nie znikną popularne silniki spalinowe — dostępne będą benzynowe TSI, hybrydy eTSI, jak i diesle TDI. Na szczegóły trzeba jednak jeszcze poczekać.
Nowy Volkswagen Passat Variant — łatwiejsza obsługa
Na udostępnionych zdjęciach widzimy egzemplarze oklejone kamuflażem, ale możemy być pewni, że nowy Passat Variant otrzyma detale znane z debiutującego właśnie Touarega — m.in. pas świetlny łączący tylne lampy LED. W najwyższej wersji drogę będą oświetlały reflektory matrycowe nowej generacji o zasięgu wynoszącym 500 m.
Przedstawiciele marki z Wolfsburga podkreślają, że wnętrze Passata zmieni się zgodnie z oczekiwaniami klientów. Na wielofunkcyjną kierownicę powrócą klasyczne przyciski (ostatnio stosowano panele dotykowe, które denerwowały użytkowników). Ciekawe, czy użytkownicy będą zadowoleni ze sliderów dotykowych do obsługi klimatyzacji i sterowania głośnością systemu audio, umieszczonych pod centralnym ekranem (o przekątnej do 15 cali). Wskaźniki również będą cyfrowe, dostępny będzie też rozbudowany wyświetlacz przezierny head-up.
Nowy Volkswagen Passat Variant — komfort priorytetem
Volkswagen zapewnia, że nowy Passat zapewni komfortowe podróżowanie. Kabina ma być wykończona lepszej jakości materiałami i skutecznie wyciszona. Ponadto będzie można wybrać fotele ergoActive z elektryczną regulacją (nawet 14-kierunkową), a także funkcją masażu i wentylacji.
Warto wspomnieć o nowym opcjonalnym zawieszeniu adaptacyjnym DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi. Układ na bieżąco będzie dostosowywał siłę tłumienia do warunków drogowych, jak i stylu jazdy. Nowy Passat Variant otrzyma także system Vehicle Dynamics Manager z Golfa GTI, który będzie selektywnie wpływał na pracę amortyzatorów oraz sterował elektroniczną "szperą" (poprzez hamulce). Kierowcy powinni docenić także bardziej bezpośredni układ kierowniczy i dłuższy rozstaw osi pojazdu.
Nowy Volkswagen Passat Variant zostanie oficjalnie zaprezentowany pod koniec sierpnia. Wtedy poznamy wszystkie szczegóły o niemieckim kombi. Pewnie z wyjątkiem cen, które tradycyjnie powinny zostać ogłoszone bliżej premiery rynkowej — ta ma nastąpić dopiero w pierwszym kwartale 2024 r.