Zmiana operatora wynika z ustawy z 8 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw. GITD staje się nowym poborcą opłat na państwowych autostradach i płatnych drogach krajowych, ale zasady użytkowania systemu i sposób pobierania opłat pozostają takie same.

Dotychczasowe umowy pozostają wiążące, więc zmiana nie oznacza żadnych niedogodności dla użytkowników, w tym tych korzystających z elektronicznego sposobu płatności (viaAuto i viaToll). Nie trzeba też będzie wymieniać urządzeń pokładowych, a zgromadzone środki na kontach użytkowników nie przepadają.

Uwaga na trudności w okresie przejściowym!

Trzeba się jednak liczyć z pewnymi trudnościami w czasie zmiany operatora. W dniach 2-3 listopada w godz. 21.00-6.00 planowana jest przerwa techniczna. Ma nie mieć wpływu na naliczanie opłat za przejazd, ale aktualizacja danych o transakcjach może nastąpić z opóźnieniem. To nie jedyna niedogodność. Na stronie internetowej viaToll zamieszczono informację, że w tym czasie niedostępne będą Panel Obsługi Klienta, aplikacja mobilna, możliwość sprawdzania stanu salda przez SMS, doładowanie konta online i w punktach obsługi klienta oraz rejestracja wstępna przez stronę internetową.