* Rozszerzona Grupa PSA drugim największym producentem w Europie

* Nowy plan działania w ciągu 100 dni: przywrócenie rentowności Opla i Vauxhalla do 2020 r.

* Cztery nowe osoby w zarządzie firmy

„Jesteśmy dumni z dołączenia do Grupy PSA. Otwieramy właśnie nowy rozdział w naszej historii po 88 latach z General Motors. Nadal będziemy udostępniać niemiecką technologię szerokiemu gronu klientów. Łącząc nasze atuty, sprawimy, że Opel i Vauxhall staną się rentownymi i samofinansującymi się przedsiębiorstwami. Wyznaczyliśmy sobie jasny cel przywrócenia rentowności do 2020 roku” - dodał dyrektor generalny Opla.

W ciągu 100 dni zarząd firmy Opel/Vauxhall opracuje plan na przyszłość. Pojawiły się w nim cztery nowe osoby: Christian Müller (Opel), Rémi Girardon i Philippe de Rovira (obaj z PSA) oraz Michelle Wen (Vodafone). Zasąpiły one Katherine Worthen, Williama F. Bertagniego i Philipa Kienle'a z General Motors.

„Jesteśmy gotowi do podjęcia prac nad planem przy wsparciu PSA oraz oczywiście z udziałem naszych partnerów z rady zakładowej i związków zawodowych” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel Michael Lohscheller.

Ważną rolę będą odgrywały synergie z Grupą PSA, na przykład w dziedzinie zakupów i rozwoju. Połączony podmiot będzie mógł zrealizować znaczne ekonomie skali i synergie w zakupach, produkcji oraz projektach badawczo-rozwojowych. Ich wartość w obecnych realiach jest szacowana na 1,7 miliarda euro. Celem jest wygenerowanie nadwyżki w przepływach pieniężnych w działalności operacyjnej do 2020 roku oraz osiągnięcie marży operacyjnej na poziomie 2 procent do 2020 roku oraz 6 procent do 2026 roku.

„Jesteśmy dziś świadkami narodzin prawdziwego europejskiego czempiona” — podkreślił prezes zarządu PSA Carlos Tavares. „Pomożemy Oplowi i Vauxhallowi w odzyskaniu rentowności, starając się wspólnie stworzyć nowe wzorce dla branży. Wykorzystamy siłę obu kultowych marek i ogromny potencjał obecnej kadry. Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall — brytyjski. Obie marki doskonale uzupełniają nasze obecne portfolio francuskich marek Peugeot, Citroën i DS Automobiles”.

Udział rozszerzonej Grupy PSA w europejskim rynku wynosi około 17 procent, co daje jej drugą lokatę wśród największych producentów na kontynencie oraz pierwsze lub drugie miejsca na największych rynkach.

PSA współpracuje z Oplem i Vauxhallem już od 2012 roku. Owocem tej kooperacji są między innymi cztery modele Opla. Pierwszy z nich — Opel Crossland X — jest dostępny u dealerów od końca czerwca. Opel Grandland X, reprezentujący kolejny, wyższy segment samochodów sportowo-użytkowych, pojawi się na rynku jesienią. Premierę rynkową następcy lekkiego samochodu użytkowego Opla Combo zaplanowano na przyszły rok, a nowa generacja Corsy zadebiutuje w 2019 roku.

Opel i Grupa PSA będą w przyszłości kontynuować współpracę z General Motors. Oprócz rozwijania napędów elektrycznych, firma Opel zamierza także produkować pojazdy dla należących do GM marek Buick i Holden.

Jednocześnie trwa przejmowanie europejskiego oddziału GM Financial, które wymaga weryfikacji i zatwierdzenia przez różne organy regulacyjne. Finalizacja tej części transakcji jest planowana na drugą połowę 2017 roku.