Łącznie 213 637 egzemplarzy Opla Astry sedan - tyle wyprodukowano w ciągu ostatnich 9 lat w fabryce Opla w Gliwicach. Pilotażową produkcję rozpoczęto bowiem w 2011 roku, a seryjną kilka miesięcy później - w połowie 2012.

Po niemal dekadzie Opel Astra sedan przechodzi już do historii. Ostatni egzemplarz, czyli czerwony sedan czwartej generacji, zjechał z taśm zakładów w środę 28 października. Wbrew pozorom nie trafi jednak do muzeum Opla, a do nabywcy w Egipcie, gdzie model cieszy się dużym powodzeniem (kluczowe rynki to także Polska i Turcja).

Koniec dość leciwej Astry czwartej generacji nie oznacza radykalnych zmian w fabryce. W Gliwicach wciąż bowiem powstaje najnowsza generacja Astry hatchback. Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland wyjaśnia - „Zespół gliwickiego Opla produkował Astrę Sedan przez prawie dekadę, wykorzystując swoje najlepsze praktyki i doświadczenie w produkcji linii modelowej Astry. W dalszym ciągu pozostajemy producentem obecnej generacji Astry w wersji hatchback, którą ostatnio wyposażyliśmy w nowoczesne silniki cechujące się niskim spalaniem”.

Otwartą kwestią pozostaje jednak produkcja kolejnej generacji Astry, która zadebiutuje na rynku w przyszłym roku. Ważą się bowiem losy inwestycji koncernu w brytyjskich zakładach Ellesmere Port, gdzie pierwotnie planowano produkcję. Jeśli zatem obecna Astra także zniknie z Gliwic, to wówczas fabryka stanie się miejscem produkcji jedynie dużych samochodów dostawczych dla kilku marek grupy czyli Citroen, Opel i Peugeot.

„Budujemy zupełnie nową fabrykę dużych samochodów dostawczych dla marek Peugeot, Citroen i Opel, co pozwala nam myśleć o przyszłości z optymizmem” – zapewnia Andrzej Korpak.