To ważny gracz na rynkach europejskich, gdzie będzie konkurował z takimi samochodami jak m.in. Honda Civic Type R, Renault Megane RS czy Seat Leon Cupra 280.
Oficjalna premiera tego modelu zaplanowana została na 25 czerwca 2015 r. podczas festiwalu prędkości w Goodwood. Jest on kontynuatorem sportowych aut marki Peugeot jak m.in. 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16, 208 GTi i najnowszego RCZ R.
Peugeot 308 GTi – dane techniczne | ||
Pojemność skokowa [cm3] | 1598 | 1598 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 |
Moc [KM / obr./min] | 270/6000 | 250/6000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] | 330/1900 | 330/1900 |
Przekładnia | 6M | 6M |
Prędkość maksymalna [km/h] | 250 | 250 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 6.0 | 6.2 |
Średnie zużycia paliwa [l/100 km] | 6.0 | 6.0 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] | 1280 | 1280 |
Kierowca siedzący za kierownicą Peugeot 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje ekstremalną jednostką - silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen®, możliwością regulacji zawieszenia oraz PEUGEOT i-Cockpit.
Silnik 1.6 THP S&S wyróżnia się ponadto najwyższą sprawnością energetyczną w tej kategorii. Emituje zaledwie 139 g CO2/km i spala 6,0 l/100 km.
Peugeot 308 GTi 270 jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone.
Dostępne wyłącznie w wersji 308 GTi 270 dwukolorowe nadwozie stanowi połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera. Wchodzą one w skład palety 6 dostępnych kolorów nadwozia gamy 308 GTi. Do wyboru klientów będą następujące lakiery czerwony Ultimate, niebieski Magnetic, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy oraz szary Hurricane.
Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, Peugeot i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie!
Obniżone o 11 mm zawieszenie i duże 19’’ obręcze kół Carbone19 nadają mu sportowy wygląd.
Wersja GTi 270 jest wyposażona w opony Michelin Super SPORT i obręcze typu Reverse, o ażurowej linii, przez które widać imponujące przednie hamulce tarczowe o średnicy 380 mm i czerwone czterotłoczkowe zaciski, na których pojawia się logo konstruktora: PEUGEOT SPORT.
Masywny przedni zderzak zapowiada wysoki poziom osiągów. W jego górnej części pomiędzy światłami typu Full LED pojawia się grill opracowany specjalnie dla tego modelu. Czarne listwy są miejscami wycięte i wykończone na błyszcząco, co daje efekt szachownicy.
Ten sam motyw szachownicy pojawia się na szerokim dolnym wlocie powietrza. Umożliwia on dopływ powietrza do chłodnicy układu doładowania i jest obramowany kierunkowskazami z sekwencyjnie zapalającymi się diodami LED oraz czerwoną lub chromowaną listwą z czerwonym akcentem Ultimate. Zderzak kończy się deflektorem, który potęguje wrażenie wyjątkowej stabilności tego samochodu, a także zapewnia doskonałą aerodynamikę ze współczynnikiem SCx wynoszącym zaledwie 0,69.
Peugeot 308 GTi 270 – porównanie z konkurentami | ||||
Model | Peugeot 308 GTI | Honda Civic Type R | Seat Leon Cupra 280 SC | Renault Mégane RS 275 |
Silnik | 1.6 Turbo | 2.0 VTEC Turbo | 2.0 TSI | 2.0T RS 275 |
Pojemność skokowa [cm3] | 1598 | 1996 | 1984 | 1998 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [KM / obr./min] | 200/6000 | 228/6500 | 206/5600-6500 | 201/5500 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] | 330/1900 | 400/2500-4500 | 350/1750-5600 | 360/3000-5000 |
Przekładnia | 6M | 6M | 6M | 6M |
Prędkość maksymalna [km/h] | 250 | 270 | 250 | 254 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 6.0 | 5.7 | 5.8 | 6.0 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 6.0 | 7.3 | 6.0 | 7.5 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] | 1280 | 1382 | 1375 | 1462 |