To ważny gracz na rynkach europejskich, gdzie będzie konkurował z takimi samochodami jak m.in. Honda Civic Type R, Renault Megane RS czy Seat Leon Cupra 280.

Oficjalna premiera tego modelu zaplanowana została na 25 czerwca 2015 r. podczas festiwalu prędkości w Goodwood. Jest on kontynuatorem sportowych aut marki Peugeot jak m.in. 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16, 208 GTi i najnowszego RCZ R.

Peugeot 308 GTi – dane techniczne
Pojemność skokowa [cm3] 1598 1598
Cylindry/zawory 4/4 4/4
Moc [KM / obr./min] 270/6000 250/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 330/1900 330/1900
Przekładnia 6M 6M
Prędkość maksymalna [km/h] 250 250
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 6.0 6.2
Średnie zużycia paliwa [l/100 km] 6.0 6.0
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] 1280 1280

Kierowca siedzący za kierownicą Peugeot 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje ekstremalną jednostką - silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen®, możliwością regulacji zawieszenia oraz PEUGEOT i-Cockpit.

Silnik 1.6 THP S&S wyróżnia się ponadto najwyższą sprawnością energetyczną w tej kategorii. Emituje zaledwie 139 g CO2/km i spala 6,0 l/100 km.

Peugeot 308 GTi 270 jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone.

Dostępne wyłącznie w wersji 308 GTi 270 dwukolorowe nadwozie stanowi połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera. Wchodzą one w skład palety 6 dostępnych kolorów nadwozia gamy 308 GTi. Do wyboru klientów będą następujące lakiery czerwony Ultimate, niebieski Magnetic, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy oraz szary Hurricane.

Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, Peugeot i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie!

Obniżone o 11 mm zawieszenie i duże 19’’ obręcze kół Carbone19 nadają mu sportowy wygląd.

Wersja GTi 270 jest wyposażona w opony Michelin Super SPORT i obręcze typu Reverse, o ażurowej linii, przez które widać imponujące przednie hamulce tarczowe o średnicy 380 mm i czerwone czterotłoczkowe zaciski, na których pojawia się logo konstruktora: PEUGEOT SPORT.

Masywny przedni zderzak zapowiada wysoki poziom osiągów. W jego górnej części pomiędzy światłami typu Full LED pojawia się grill opracowany specjalnie dla tego modelu. Czarne listwy są miejscami wycięte i wykończone na błyszcząco, co daje efekt szachownicy.

Ten sam motyw szachownicy pojawia się na szerokim dolnym wlocie powietrza. Umożliwia on dopływ powietrza do chłodnicy układu doładowania i jest obramowany kierunkowskazami z sekwencyjnie zapalającymi się diodami LED oraz czerwoną lub chromowaną listwą z czerwonym akcentem Ultimate. Zderzak kończy się deflektorem, który potęguje wrażenie wyjątkowej stabilności tego samochodu, a także zapewnia doskonałą aerodynamikę ze współczynnikiem SCx wynoszącym zaledwie 0,69.

Peugeot 308 GTi 270 – porównanie z konkurentami
Model Peugeot 308 GTI Honda Civic Type R Seat Leon Cupra 280 SC Renault Mégane RS 275
Silnik 1.6 Turbo 2.0 VTEC Turbo 2.0 TSI 2.0T RS 275
Pojemność skokowa [cm3] 1598 1996 1984 1998
Cylindry/zawory 4/4 4/4 4/4 4/4
Moc [KM / obr./min] 200/6000 228/6500 206/5600-6500 201/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 330/1900 400/2500-4500 350/1750-5600 360/3000-5000
Przekładnia 6M 6M 6M 6M
Prędkość maksymalna [km/h] 250 270 250 254
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 6.0 5.7 5.8 6.0
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 6.0 7.3 6.0 7.5
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] 1280 1382 1375 1462