Polacy najchętniej kupują pojazdy 5-drzwiowe. Tylko stosunkowo niewielki odsetek z nich jest wyposażany w instalacje gazowe. Dzieje się tak dlatego, że większość producentów zabrania montowania instalacji LPG pod groźbą utraty gwarancji na osprzęt silnika. Małe samochody benzynowe są preferowane przez drobnych przedsiębiorców i młode rodziny. Najchętniej kupowanym autem benzynowym w 2005 roku była Skoda Fabia. Wśród marek liderem okazał się Fiat, który sprzedał 21,4 tys. aut z silnikami benzynowymi, co stanowiło 13,6-proc. udział w rynku, o 8 proc. mniejszy niż w 2004 roku. Za Fiatem znalazła się Skoda - jej klienci kupili 17,2 tys. samochodów benzynowych (udział w rynku 10,9 proc, spadek o 0,4 proc.). Na trzeciej pozycji uplasowała się Toyota - blisko 17,1 tys. samochodów. Tylko dwie firmy z pierwszej dziesiątki odnotowały wzrost sprzedaży - 9. w zestawieniu Citroën (o 5 proc.) oraz 10. Chevrolet (o 63 proc.)Więcej: http://www.samar.pl