• W przetargu na oznakowane SUV-y z napędem na cztery koła triumfuje Hyundai Tucson w wersji 1.6 T-GDI o mocy 177 KM
  • Nowe nieoznakowane radiowozy segmentu C to zaś Kia Ceed - policja zapłaci za nie prawie 9,5 mln zł
  • Nowo zakupione oznakowane i nieoznakowane radiowozy zostaną rozdysponowane do wszystkich komend wojewódzkich w Polsce

Popyt na nowe policyjne radiowozy nie słabnie. W tym roku Policja ogłosiła sporo przetargów na wymianę floty pojazdów. Na policyjnej liście zakupów znalazły się nie tylko radiowozy na bazie aut osobowych, ale także specjalistyczne pojazdy dla drogówki, oddziałów prewencji, ambulanse pogotowia ruchu drogowego, autobusy czy ciężarówka pomocy drogowej. Pora na wyniki postępowań.

W sierpniu rozstrzygnięto dwa przetargi na kilkaset nowych aut, które trafią do wszystkich komend wojewódzkich w Polsce. Ogłoszono zwycięzców w postępowaniach na oznakowane policyjne SUV-y z napędem na cztery koła (zamówienie opiewa na 74 sztuki i kolejne 26 w ramach prawa opcji) oraz nieoznakowane pojazdy klasy C (gwarantowane 100 sztuk i dodatkowo do 45 sztuk opcjonalnie). W obu triumfuje jeden koncern, czyli koreański Hyundai – Kia.

W przetargu na SUV-y 4x4 wygrał dealer MM Cars z Katowic. Firma uzyskała maksymalną notę 100 punktów, proponując model Hyundai Tucson 1.6 T-GDI o mocy 177 KM. Policyjne pojazdy nie będą ubogo wyposażone. Wymagane minimum to m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, światła LED do jazdy dziennej, kierownica wykończona skórą, zestaw głośnomówiący, centralny zamek sterowany pilotem, fabryczne radio z wbudowanym zestawem głośnomówiącym Bluetooth, kamera cofania, czujniki parkowania czy klimatyzacja automatyczna.

W drugim z rozstrzygniętych postępowań triumfuje wspomniana Kia (proponowano także Skody Octavia i Scala). Policja wybrała ofertę AS Motors Classic z Warszawy. Stołeczny dealer zaproponował model Kia Ceed w wersji nieoznakowanej (łącznie do zapłaty 9,49 mln zł). Na liście wymaganego wyposażenia wskazano m.in. elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła do jazdy dziennej LED, fabryczne radio z ekranem co najmniej 5 cali, dwa przednie gniazda USB 2A, zestaw głośnomówiący Bluetooth, kamerę i czujniki cofania, podłokietnik dla kierowcy i pasażera czy automatyczną klimatyzację. Zażyczono sobie także wnętrza z ciemną tapicerką, która powinna być łatwa do utrzymania w czystości.