Powietrznego kolosa o długości kadłuba 73 metrów pociągnął Porsche Cayenne (długość auta 4,8 metra) z silnikiem Diesla: jest to jednostka V8 o pojemności 4,2 litra, ma moc 385 KM, a moment obrotowy wynosi aż 850 Nm. Próbę powtórzono. Za drugim razem jako holownik wystąpił Cayenne Turbo S. Ta wersja ma silnik benzynowy V8 o pojemności 4,8 litra. Moc wynosi 570 KM, moment obrotowy 800 Nm.

Do bicia rekordu Guinnessa użyto więc najmocniejszych wersji Cayenne. Oczywiście obie, miały napęd 4x4 (standard w Cayenne).

Gdyby ktoś chciał powtórzyć rekord przy użyciu Porsche Cayenne, musi się liczyć ze znacznym wydatkiem – wersja z 385-konnym dieslem kosztuje w Polsce od 415 tys. zł, a wersja benzynowa 570-konna – od 824 tys. zł.