• Staż bohatera można liczyć w dekadach i milionach kilometrów
  • Roczny dystans, jaki pokonuje kierowca, to więcej niż "typowy" przebieg osobówki
  • Senior jako kierowca zawodowy

Peter spędził za kierownicą 66 lat, a pierwszy kontakt z "truckingiem" miał w 1955 r. Twierdzi, że wciąż czuje się świetnie i w zasadzie to nie wie, dlaczego idzie na emeryturę. Opinię o dyspozycji kierowcy seniora potwierdza jego pracodawca. Reprezentant tej firmy tak podsumowuje jego karierę: "Nawet ostatni załadunek był na miejscu trzy godziny przed czasem. Żeby wypełnić lukę po Peterze, będziemy potrzebować co najmniej dwóch kierowców"

Ciężarówką na księżyc

Sławny szofer pokonywał średnio ponad 210 tys. km rocznie. W okresie swojej aktywności zawodowej przejechał dystans wystarczający, żeby polecieć na księżyc i z powrotem aż 18 razy. Jak twierdzi, tego właśnie chciał od życia i jest bardzo szczęśliwy.

Czy wiek kierowcy to tylko liczba?

Czy senior w tak zaawansowanym wieku faktycznie powinien być uczestnikiem ruchu drogowego za kierownicą kilkudziesięciotonowej ciężarówki? Na temat kierowców w podeszłym wieku szerzej pisaliśmy TUTAJ, ale nawet analizując statystyki nie wzięliśmy pod uwagę przypadku, w którym 90-latek byłby czynnym kierowcą zawodowym.