Ostatecznie radni będą nad nią dyskutować podczas grudniowej sesji — podaje Interia. Obrady mają poprzedzić konsultacje z mieszkańcami i prace w komisjach. Mimo to, przedstawiciele Konfederacji postanowili już teraz wyrazić swój sprzeciw.

Posłowie Konfederacji zakłócali obrady. "To jest w ogóle skandal"

Poseł Krzysztof Mulawa, podczas uchwalania innej ustawy o zrównoważonej mobilności miejskiej, zaprotestował przeciwko SCT oraz Strefie Tempo 30. Nazwał konsultacje w sprawie projektów "farsą", a powołani specjaliści według niego "lobbowali za powstaniem tej strefy". Do dyskusji włączył się poseł Bartłomiej Pejo. — Być może urzędników stać na nowe samochody, na te coraz bardziej modne elektryki, ale posiadaczy samochodów kilkunastoletnich, których chcecie państwo ewidentnie wykluczyć z możliwości wjazdu do większości dzielnic Warszawy, to jest atak na ich swobodę poruszania się i na ich wolność. To jest niekonstytucyjne działanie — stwierdził poseł.

Przewodnicząca Ewa Malinowska-Grupińska przypomniała, że temat został zdjęty z porządku obrad. Posłowie Krzysztof Mulawa i Bartłomiej Pejo ponownie weszli na mównicę, kiedy przemawiać miał radny Oskar Hejka. Przewodnicząca zaapelowała o zejście z mównicy. Nie udzieliła im głosu z powodu zgłoszeń innych osób. Mimo to poseł Pejo postanowił włączyć się do dyskusji — Pani przewodnicząca, jak i pan prezydent wprowadzają wszystkich w błąd, mówiąc, że nie ma mowy o strefie czystego transportu — komentował poseł. Przewodnicząca postanowiła przerwać obrady. — Zarządzam przerwę. Proszę wyłączyć mikrofon. To jest w ogóle skandal — podsumowała Ewa Malinowska-Grupińska.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Strefa Czystego Transportu w Warszawie większa niż zakładano

Warszawa to kolejne duże miasto, po Wrocławiu i Krakowie, które ograniczy ruch samochodów spalinowych. Po zakończonych w listopadzie konsultacjach ustalono, że SCT w Warszawie będzie niemal dwa razy większa, niż zakładano wcześniej. Obejmie całe Śródmieście, Żoliborz i Pragę Północ, prawie całą Ochotę i Pragę Południe, większość Mokotowa i połowę Woli. Pierwsze wymogi zaczną obowiązywać już w lipcu 2024 r.

Źródło: wydarzenia.interia.pl