• Venucia to firma o krótkiej historii. Założono ją w 2010 roku
  • Obecnie w gamie jest siedem modeli bazujących na technice Nissana
  • W zeszłym roku Venucia sprzedała 140 000 samochodów. W pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano o 22,4 proc. więcej niż rok wcześniej

Oto dobry pomysł na to aby sprawdzić zainteresowanie potencjalnych klientów – stworzyć samochód koncepcyjny. W razie gdy głosów krytyki będzie więcej niż oczekiwano zawsze można bez większego wstydu wycofać się z projektu. W przeciwnym wypadku można przystąpić do prac nad wdrożeniem projektu do produkcji.

Zapewne nie inaczej będzie z nowym projektem chińskiej marki Venucia, czyli firmy założonej przez Nissana oraz giganta z Chin czyli markę Dongfeng. Nietrudno o wrażenie, że Nissan szykuje luksusową markę dla klientów w Chinach i na pobliskich rynkach. Z nowym konceptem The X ma okazję sondować rynek. Stąd deklaracje o demonstracji wizji firmy i przyszłości mobilności. Niestety przy okazji żadnych szczegółów technicznych. Żadnych. Nie wiadomo nawet jaki rodzaj napędu pojawi się w samochodzie.

Venucia jako dość młoda marka może się na razie poszczycić skromnymi wynikami na tle Nissana. W gamie jest 7 modeli bazujących na technice japońskiej firmy.  W ubiegłym roku Venucia sprzedała ponad 140 000 samochodów (a Nissan 1.5 miliona). W pierwszym kwartale tego roku już udało się sprzedać ponad 40 000 sztuk, co oznacza spory, bo aż 22 proc. wzrost.