Z okazji 10. rocznicy właściciele tych unikatowych aut przyjadą 7 kwietnia na spotkanie do Muzeum Transportu w Coventry. Możliwość zobaczenia tylu egzemplarzy Renault Avantime w jednym miejscu należy do rzadkości. Dokładne informacje o tym wydarzeniu można znaleźć na brytyjskiej stronie: www.avantime-owners.com.

Produkcyjna wersja Avantime’a została ujawniona w 1999 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie, zaledwie 6 miesięcy po genewskiej premierze. Oba auta wyglądały identycznie. To był szok. Śmiałe coupé skrzyżowane z minivanem zdecydowanie wykraczało poza granice i kanony, jakie przyjęły się na rynku. Jednak nowatorska konstrukcja nie spodobała się rzeszom klientów. Z powodu małego zainteresowania, samochód sygnowany logiem Renault, a zaprojektowany i produkowany przez spółkę Matra Automobile, występował w sprzedaży tylko od 2001 do 2003 roku.

Władze Renault tłumaczyły, że od początku rozpoczęcia prac nad projektem D66 chcieli opracować luksusowe coupé typu grand tourer o przeszklonej, jasnej i otwartej na otoczenie kabinie, zapewniającej optymalną widoczność - po prostu jedyne w swoim rodzaju nadwozie na rynku. Auto miało być też większych rozmiarów i zostać wyżej zawieszone, by mogło zapewnić wysoki komfort podróżowania czterem osobom z bagażem na dalszych trasach.

Z tych założeń powstawała nowatorska konstrukcja Renault Avantime. Samochód mierzy 4642 mm długości, 1826 mm szerokości i 1627 mm wysokości i nie posiada środkowego słupka. Ma za to panoramiczny szklany dach. Całe nadwozie samochodu jest grą przeciwieństw między drapieżnym przodem a potężnym tyłem. Ciekawy design prezentuje także kokpit. Dostęp do kabiny zapewniają długie drzwi (1,4 m) z systemem dwuosiowego otwierania. Naprawdę oryginalne rozwiązanie. Pojemność bagażnika wynosi 530 litrów.

Gama jednostek napędowych samochodu składa się z trzech silników: dwóch benzynowych (2.0 Turbo/165 KM i 3.0 V6/210 KM) oraz wysokoprężnego 2.2 dCi/150 KM. Wszystkie motory sprzężono standardowo z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Od 2002 r. w wersjach benzynowych był dostępny "automat" o pięciu przełożeniach. Najmocniejsza odmiana Avantime V6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8,6 s i może rozpędzić się maksymalnie do 220 km/h.