Auto Świat Wiadomości Aktualności Renault bierze się za fabryczny tuning. Na pierwszy ogień Clio RS

Renault bierze się za fabryczny tuning. Na pierwszy ogień Clio RS

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Pora na fabryczny tuning w wydaniu Renault. Skorzystają na tym użytkownicy Clio oraz Megane RS. Niestety jest haczyk. Tuningowe modyfikacje wykorzystamy tylko na zamkniętych torach.

Renault Clio RS Performance
Zobacz galerię (5)
Renault / Renault
Renault Clio RS Performance
  • Renault opracowało pakiet modyfikacji wspólnie z działem Renault Sport oraz firmami współpracującymi (m.in. Bilstein)
  • Większość dodatków nie została zatwierdzona do użytku drogowego. Można ich używać tylko na zamkniętych torach
  • Ceny od 90 euro za filtr powietrza po 2000 euro za karbonową maskę do Clio RS

Po co dawać zarobić innym, skoro samemu można czerpać profity? Nikogo nie powinna zatem dziwić decyzja Renault o rozpoczęciu własnego programu tuningowego dla właścicieli samochodów z serii RS. Pakiet akcesoriów i modyfikacji adresowany jest do użytkowników Clio RS (3 i 4 generacja) oraz Megane (także 3 i 4 generacji).

Jako pierwsi skorzystają nabywcy obecnego Clio RS (na pakiety dla pozostałych aut trzeba będzie jeszcze poczekać). Renault opracowało zestaw akcesoriów oraz modyfikacji, które można zamówić bezpośrednio w sklepie internetowym oddziału Renault Sport. Jest przy tym jeden haczyk: większość produktów nie ma homologacji. Renault zastrzega, że można zatem użyć wybranych produktów tylko do jazdy po odcinkach zamkniętych.

Na początek wprowadzono takie dodatki jak masywny tylny spojler za 1249 euro (dostarczany w wersji surowej – do polakierowania pod kolor auta), karbonową maskę (1800 euro) czy intercooler (960 euro). Najdroższym z dodatków jest wytwarzany w Belgii zestaw nakładek na nadwozie, czyli innymi słowy podstawowy body-kit (m.in. na drzwi i nadkola). Trzeba za niego zapłacić aż 2000 euro. Na drugim końcu skali jest piankowy filtr powietrza za 90 euro.

Wśród sportowych modyfikacji nie zabrakło także nowego zawieszenia. Właściciele Clio RS mają do wyboru dwa zestawy opracowane przez Renault wspólnie z renomowaną firmą Blistein. W pakiecie otrzymają amortyzatory tylne i przednie wraz z kompletem sprężyn. Do zapłaty zależnie od wersji od 1020 euro do 1200 euro. Tak jak w przypadku pozostałych produktów Renault zastrzega, że nowe zawieszenie nie zostało zatwierdzone do normalnego użytku drogowego.

Renault nie poprzestało jedynie na użytkownikach aut. Zadbano także o pakiet akcesoriów warsztatowych. Można zatem zamówić pakiety narzędzi wśród których najdroższy jest kompletnie wyposażony wózek warsztatowy z wbudowanym głośnikiem Bluetooth oraz różnym kluczami. Do zapłaty 2760 euro. 

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków