Historia produkcji samochodów klasy średniej i premium Skody sięga pierwszych lat XX wieku. Pierwszym prawdziwie luksusowym modelem był wprowadzony na rynek w 1907 r. Type FF - firma Laurin & Klement działała wtedy zaledwie od 12 lat. Samochód napędzany był 8-cylindrowym silnikiem i wykorzystywał m.in. w innowacyjny system kontroli poślizgu Knight. Kolejną ikoną stała się limuzyna Skoda Hispano-Suiza, z której w latach 1925-1936 korzystał ówczesny prezydent Republiki, Tomáš Garrigue Masaryk, a także inne wybitne osobistości. Ale to właśnie dopiero Superb stał się prawdziwą wizytówką firmy.
Skoda Superb - 20 lat i trzy generacje
Flagowy model Skody świętuje swoje 20-lecie. Superb został zaprezentowany 11 września 2001 r. na wystawie IAA we Frankfurcie nad Menem. Na przestrzeni dwóch dekad Czesi dostarczyli na rynek ok. 1,5 miliona egzemplarzy. Obecna, trzecia generacja modelu oferowana jest z nadwoziem typu hatchback lub kombi i opcjonalnie dostępna jest z napędem na wszystkie koła oraz jako Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in.