- Nowa Skoda Superb Combi debiutuje w Polsce jako 1.5 TSI mHEV oraz w wersji 2.0 TDI – obie odmiany mają po 150 KM
- W późniejszym czasie dołączą kolejne silniki, a wśród nich hybryda plug-in, którą w czysto elektrycznym trybie będzie można przejechać maksymalnie 100 km
- Na początek w cenniku są dwie specyfikacje wyposażeniowe: Selection oraz topowa Laurin&Klement
Klienci Skody, którzy nie mogli doczekać się na nową Skodę Superb mogą już zamawiać ten model. Wprawdzie podczas prezentacji poznaliśmy zarówno liftbacka, jak i jako kombi (tu nazywane Combi), ale na razie dostępna jest tylko ta druga, praktyczniejsza odmiana.
Nowa Skoda Superb Combi pod stylistycznym względem nie jest mocno odmienna od poprzedniczki. Jednak smuklejsza sylwetka, więcej zaokrągleń oraz nieco inne przednie i tylne lampy pozwalają bez trudu odróżnić samochód od dotychczasowego wydania.
Podobnie, jak w trzeciej generacji, także i teraz można liczyć na przestronne wnętrze oraz bagażnik, który zmieści urlopowy, rodzinny ekwipunek. Dość powiedzieć, że kufer ma pojemność 690 l, a tym samym urósł o 30 l.
Nowa Skoda Superb Combi – bogata gama silnikowa
Nowa Skoda Superb Combi będzie dostępna jako benzynowa miękka hybryda (1.5 TSI mHEV/150 KM), benzyniak 2.0 TSI (204 KM lub 265 KM z napędem 4x4), diesel 2.0 TDI (150 KM bądź 193 KM – 4x4), a także jako hybryda plug-in 1.5 TSI PHEV o mocy 204 KM.
W tej ostatniej postaci na pokładzie znajdą się akumulatory o pojemności 25,7 kWh. Po naładowaniu ich na 100 proc. zyskuje się zasięg nawet do 100 km. Wszystkie wersje w standardzie mają automatyczną skrzynię biegów.
Początkowo nie będzie można wybierać z aż tylu wersji. W cenniku są na razie dwie odmiany silnikowe (1.5 TSI mHEV oraz 2.0 TDI) oraz dwie wyposażeniowe (Selection lub Laurin&Klement).
Nowa Skoda Superb Combi – ceny
- 1.5 TSI mHEV/150 KM – Selection – 175 tys. 850 zł
- 1.5 TSI mHEV/150 KM – L&K – 205 tys. 850 zł
- 2.0 TDI/150 KM – Selection – 192 tys. 900 zł
- 2.0 TDI/150 KM – L&K – 222 tys. 900 zł
Nowa Skoda Superb Combi – wyposażenie standardowe
Wersja Selection w standardzie ma m.in. trójstrefową klimatyzację Climatronic z regulacją elektroniczną, częściowo elektryczne oraz podgrzewane fotele przednie, bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika, bezkluczykowy system obsługi samochodu Kessy Full, pakiet Sunset z szybami tylnymi o wyższym stopniu przyciemnienia, system Infotainment 10 cali, przygotowanie pod hak holowniczy, czujniki parkowania z przodu oraz tyłu auta i kamerę cofania.
- Czytaj także: Jeździłem crossoverem, który ma być najważniejszym modelem Lexusa w Europie. Czy ma szansę stać się hitem?
Bezpieczeństwo jazdy zapewniają: Lane Assist, Auto Light Assist, system rozpoznawania znaków drogowych i światła LED Basic.
W standardzie topowej wersji wyposażenia L&K są m.in.: w pełni elektryczne fotele przednie z funkcją masażu, progresywny układ kierowniczy, system Infotainment 13 cali ze zintegrowaną nawigacją, podgrzewana przednia szyba i kierownica oraz aktywny tempomat (ACC).