- Póki co numerem jeden jest Volkswagen Tiguan - od drugiego w zestawieniu Renault Captura dzieli go zaledwie kilkaset sztuk!
- Wzrost sprzedaży przekłada się na rosnące udziały. SUV-y mają już 38 proc. europejskiego rynku (dane Jato za 2019 rok)
- W segmentach małych i kompaktowych dominują Renault Captur i Volkswagen Tiguan. Klasa premium to przede wszystkim BMW X1, a następnie Audi Q3 i Volvo XC40
Nietrudno wskazać najpopularniejszy kompaktowy model Europy. Niepodzielnie rządzi Volkswagen Golf. Równie łatwo wskazać najchętniej kupowane miejskie auto w Europie. Liderem jest Renault Clio. A co w przypadku aut typu SUV? Tu kandydatów jest kilku. Póki co numerem jeden jest Volkswagen Tiguan. Od drugiego w zestawieniu Renault Captur dzieli go zaledwie kilkaset sztuk! A to wyjątkowo niewiele. Po piętach depczą także Dacia Duster i Nissan Quashqai. Czy zdołają pokonać niemieckie auto w tegorocznych statystykach?
Jednego możemy być pewni. SUV-y sprzedają się w Europie znakomicie (tylko sam Volkswagen sprzedał w zeszłym roku ponad milion egzemplarzy). Jakby na przekór dążeniom do zmniejszenia emisji Europejczycy wybierają większe, wyżej zawieszone i po prostu bardziej paliwożerne modele. Z najnowszego raportu Jato Dynamics wynika, że sprzedaż rośnie w imponującym tempie - już od 7 lat bez przerwy! Każdego roku analitycy odnotowują dwucyfrowe wzrosty. Na tym jednak nie koniec.
Wzrost sprzedaży przekłada się na rosnące udziały. SUV-y mają już 38 proc. europejskiego rynku (dane Jato za 2019 rok). Ale coś za coś. Udziały powiększają kosztem aut kompaktowych, minivanów czy samochodów klas średniej i wyższej. A to spore wyzwanie dla producentów planujących kolejne generacje modeli i zmagających się ze zmieszczeniem się w zakładanych limitach emisji.
Pozostaje jeszcze odpowiedzieć na jedno pytanie: jakie modele najchętniej wybierają klienci w Europie? W segmentach małych i kompaktowych aut dominują Renault Captur i Volkswagen Tiguan. Klasa premium to przede wszystkim BMW X1, a następnie Audi Q3 i Volvo XC40. Nie sposób zapomnieć o Dacii Duster, której do lidera (Tiguan) zabrakło zaledwie kilka tysięcy egzemplarzy. Czy zatem Grupie Renault uda się wspiąć na pozycję numer 1? Zapowiada się nadzwyczaj ciekawy rok.
Najpopularniejsze SUV-y w 2019 r. (dane Jato Dynamics dla 27 krajów UE)
Miejsce | Marka i model | Liczba zarejestrowanych egzemplarzy w Europie w 2019 roku |
1. | Volkswagen Tiguan | 224 890 |
2. | Renault Captur | 224 127 |
3. | Dacia Duster | 221 428 |
4. | Nissan Qashqai | 218 560 |
5. | Volkswagen T-Roc | 207 863 |
6. | Peugeot 3008 | 195 211 |
7. | Peugeot 2008 | 167 417 |
8. | Ford Kuga | 162 106 |
9. | Hyundai Tucson | 141 037 |
10. | KIA Sportage | 123 281 |
Captur depcze po piętach Volkswagenowi. Niewiele mu brakuje do pierwszego miejsca
Trzecie miejsce w Europie. Świetny wynik.
Ponad 218 tys. sztuk w 2019 roku
Ponad 207 tys. egzemplarzy w 2019 roku