Tunel na zakopiance to element trasy S7 Naprawa – Skomielna Biała. Cały odcinek miał być otwarty już w ubiegłym roku, jednak wykonawca ma opóźnienia spowodowane pandemią COVID-19 oraz niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. Przez to najwcześniejszy możliwy termin, jaki zapowiada Astaldi, to maj 2022 r., choć bardziej możliwe są wakacje, a bukmacherzy uważają, że nawet końcówka roku.

Przyczyny opóźnienia potwierdził na antenie TVP Info szef resortu infrastruktury, dodał też, że "nie jest to tak duże opóźnienie, żebyśmy nie mieli nadziei, że w tym roku pojedziemy tunelem”.

"Nie chcę zapeszać, wszystko wskazuje na to, że ten rok 2022, to rok, kiedy pojedziemy bezpiecznie nowym odcinkiem przebudowywanej zakopianki" — dodał.

Tunel na zakopiance — postęp prac

Tunel drążony jest w masywie góry Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym. Drążenie tunelu rozpoczęło się w marcu 2017 r. Jego długość wynosi lekko ponad 2 km.

Na obu nitkach wykonano już całkowicie płytę podjezdniową, a teraz trwają prace nad wykonaniem zabezpieczenia ogniochronnego. W prawym tunelu jest już położone 90 proc tej powłoki, natomiast w lewym ponad 25 proc. Ogólny postęp prac nad tunelem wynosi 74,15 proc.

Mapa stanu budowy drogi S7 (zakopianka) Foto: GDDKiA
Mapa stanu budowy drogi S7 (zakopianka)