Tunel na popularnej zakopiance, który jest drążony w masywie góry Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym, będzie kosztował blisko miliard złotych. Prace nad przeprawą na popularnej drodze do stolicy polskich Tatr rozpoczęto już w marcu 2017 r. Tunele w ciągu S7 Lubień-Rabka Zdrój to jednocześnie najdłuższe tego typu obiekty w naszym kraju. Przeprawa ma dwie osobne nitki, dla których wydrążono dwa osobne tunele – oba już przebito. Ukończenie tego odcinka drogi przewidziano początkowo na 2021 r.

Mapa stanu budowy drogi S7 (zakopianka) Foto: GDDKiA
Mapa stanu budowy drogi S7 (zakopianka)

Teraz dowiedzieliśmy się, że wykonawca nie tylko ma opóźnienie, ale także dostał pokaźną karę. O sytuacji poinformowała rzeczniczka małopolskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut. Z podanych informacji wynika, że kara w wysokości 2 mln 850 tys. zł jest wynikiem opóźnień w płatnościach Astaldi dla podwykonawców firmy.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Rzeczniczka zdradziła też, że aktualnie opóźnienie przy pracach w tunelach wynosi ok. trzech miesięcy. Z kolei przedstawiciele Astaldi tłumaczyli, że opóźnienia prac spowodowane są niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, pandemią COVID-19 oraz trudnościami kadrowymi u podwykonawcy tunelu.

Co istotne, Mikrut stwierdziła, że być może to nie ostatnie kary nałożone na generalnego wykonawcę."Analizowane są kolejne dokumenty i jeżeli będą w nich jakieś nieprawidłowości, to naliczane będą kolejne kary" - dodała rzeczniczka w wypowiedzi dla PAP.