"We wtorek 21 listopada zmienimy organizację ruchu na zakopiance w Gaju, w okolicy wiaduktu budowanego nad DK7" – poinformowała GDDKiA. Drogowcy wytyczyli nowe trasy dla kierowców, aby sami mogli kontynuować w tym miejscu montaż elementów konstrukcyjnych powstającego wiaduktu. To jeden z etapów pracy podczas budowy całego węzła drogowego w Gaju.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGDDKiA: węzeł na zakopiance w Gaju poprawi bezpieczeństwo
Zmiana organizacji ruchu była niezbędna do tego, by drogowcy mogli kontynuować montaż wiaduktu. Na konstrukcji o długości przekraczającej 120 m oprócz jezdni pojawi się także ciąg pieszy zapewniający połączenie między ulicami Zadziele i Widokową w Gaju.
Węzeł będzie jednak bardziej rozbudowany – oprócz wiaduktu powstaną także pasy rozbiegowe na DK7, chodniki o długości 750 m i nowy drenaż pozwalający na odprowadzanie nadmiaru wody. Koszt budowy tego węzła to blisko 32 mln zł. GDDKiA informuje, że według przeprowadzonych w latach 2020/2021 pomiarów ruchu codziennie przejeżdża tym odcinkiem średnio 60 tys. kierowców.
Zakopianka w przebudowie. GDDKiA tłumaczy, jaką trasę obrać
Jak podkreślają przedstawiciele GDDKiA, zmiana organizacji ruchu nie wpłynie na przepustowość przebudowywanego odcinka zakopianki – ruch w obie strony nadal będzie prowadzony dwoma pasami ruchu. Trzeba jednak uważać, żeby nie pojechać "po staremu". Nowe trasy przejazdu będą obowiązywać do początku grudnia br.
Kierowcy jadący w kierunku Krakowa lewym pasem na odcinku ok. 300 m zostaną skierowani "pod prąd", na jezdnię prowadzącą w kierunku Myślenic. Pojazdy poruszające się prawym pasem pojadą dotychczasową jezdnią. [Natomiast] samochody jadące w kierunku Myślenic pojadą dwoma pasami ruchu, które zostaną na odcinku ok. 300 m przesunięte w prawo, żeby zrobić miejsce dla dodatkowego pasa ruchu w kierunku Krakowa
– wyjaśnia GDDKiA.