Auto Świat EV Wiadomości Już niebawem na wszystkich parkingach Lidla. Kierowcy się ucieszą

Już niebawem na wszystkich parkingach Lidla. Kierowcy się ucieszą

Polskie przedstawicielstwo sklepów Lidl poinformowało o ambitnych planach, które mają zostać zrealizowane do 2025 r. Zapowiedziane zmiany dotyczą parkingów należących do sieci. Ucieszą się z nich kierowcy samochodów z konkretnym rodzajem napędu.

Sklep sieci Lidl
Materiały prasowe firmy Lidl
Sklep sieci Lidl

Serwis elektrowoz.pl skontaktował się z polskim przedstawicielstwem firmy Lidl i zadał mu kilka pytań o plany związane z parkingami przed sklepami. Przede wszystkim redakcja chciała ustalić, czy polski oddział sieci zainspiruje się ruchem szwajcarskiej komórki i wprowadzi cennik opłat za uzupełnianie energii w akumulatorach trakcyjnych samochodów.

Obecnie korzystanie z ładowarek Lidla jest w Polsce darmowe. Jeszcze do minionej niedzieli darmowe było także w Szwajcarii. W odpowiedzi na zapytanie Aleksandra Robaszkiewicz, szef ds. komunikacji i odpowiedzialności korporacyjnej, opisała ambitne plany sieci.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Lidl oferuje kierowcom darmowe, ale ograniczone ładowanie

W tej chwili samochód elektryczny można naładować przed 60 sklepami w Polsce – m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Toruniu, Łodzi, Białymstoku i Zakopanem. Kierowcy zawsze mają do dyspozycji gniazdo Type 2 (ładowanie prądem zmiennym AC), a w niektórych miejscach także szybkie ładowarki wyposażone w złącza CCS i Chademo.

W teorii urządzenia do szybkiego ładowania stojące przed polskimi Lidlami zapewniają maksymalną moc 50 kW. W praktyce zdarza się jednak, że placówki ograniczają ją nawet do 20 kW. Postój przy ładowarce może wynosić maksymalnie 60 minut.

Ładowanie na parkingu przed Lidlem
Ładowanie na parkingu przed LidlemAndrzej Jedynak / Auto Świat

Lidl Polska: postawimy ładowarki przed każdym sklepem

Sieć Lidl przyspiesza "elektryfikację parkingów". Aleksandra Robaszkiewicz, szef ds. komunikacji i odpowiedzialności korporacyjnej, przekazała serwisowi elektrowoz.pl, że do 2025 r. firma chce umożliwić ładowanie przed każdym sklepem w Polsce. Biorąc pod uwagę, że obecnie tylko 60 sklepów ma parkingi z ładowarkami, to ambitny plan. Musi jednak zostać zrealizowany, bo tego wymagają przepisy.

Czy za ładowanie przed Lidlem trzeba będzie zapłacić tak jak w Szwajcarii? Na to pytanie elektrowoz.pl nie otrzymał odpowiedzi. Jeśli jednak sieć zdecydowałaby się na pobieranie opłat, cennik powinien wyglądać przyjaźnie. W Szwajcarii użytkownicy aplikacji Lidl Plus w przeliczeniu płacą za 1 kWh 1,18 zł (AC) lub 1,91 zł (DC).

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków