Na mocy zawartej w grudniu 2016 r. umowy pomiędzy Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego a miastem stołecznym Warszawa, GITD przejął od warszawskiego samorządu łącznie 23 fotoradary, które do końca 2015 r. były wykorzystywane przez stołeczną Straż Miejską.

Warszawskie fotoradary tak długo były nieaktywne, ponieważ ich ponowne uruchomienie urządzeń wymagało przeprowadzenia wielu czynności - czytamy w komunikacie GITD. Poza kwestiami technicznymi, takimi jak integracja przejętego sprzętu z systemem teleinformatycznym Inspekcji Transportu Drogowego, niezbędne było przeprowadzenie wszelkich formalności, począwszy od ustalenia nowej organizacji ruchu w miejscach objętych kontrolą i zamontowania znaków D-51, informujących kierowców o prowadzonym pomiarze, skończywszy na dostarczeniu do fotoradarów energii elektrycznej.

Urządzenia dołączyły do ogólnopolskiego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, w tym do kilku fotoradarów wykorzystywanych już wcześniej przez Inspekcję na terenie Warszawy.

Lokalizacje uruchomionych fotoradarów (20 urządzeń): ul. Sobieskiego 1, ul. Sobieskiego 2, ul. Witosa, ul. Sikorskiego, ul. Zamieniecka, ul. Ostrobramska, ul. Fieldorfa, al. Krakowska, ul. 17 stycznia, ul. Grójecka, ul. Dickensa, ul. Modlińska 1, ul. Modlińska 2, ul. Radzymińska, ul. Spacerowa, Most Gdański, ul. Armii Krajowej, al. KEN, ul. Trakt Brzeski, ul. Batorego/Aleja Niepodległości.

„Sprawne przeprowadzenie wszelkich procedur wymagało współpracy pomiędzy Inspekcją Transportu Drogowego a innymi podmiotami i organami. Udało nam się uruchomić urządzenia w rekordowym czasie. Jak najszybsze przywrócenie nadzoru nad ruchem drogowym w najbardziej newralgicznych miejscach stolicy było naszym absolutnym priorytetem” – podkreślił podczas spotkania z dziennikarzami Marek Konkolewski – Dyrektor CANARD GITD.