• Polska policja w tym roku wzbogaci się o łącznie 140 nieoznakowanych radiowozów BMW 330i xDrive – ostatnie mają być przekazane do 26 października 2018 roku
  • Nowe policyjne auta mają na pokładzie wideorejestratory nowej generacji, a pod maską mocne, 252-konne silniki
  • W sumie polska policja na nowe samochody dla drogówki wydała 27 mln zł

Dostawy BMW 330i xDrive rozpoczęły się pod koniec ubiegłego roku. Początkowo do policjantów trafi 40 samochodów. Gdzie już możemy się natknąć na nieoznakowane BMW? Jak podaje serwis dziennik.pl, w pierwszej kolejności nowe nieoznakowane radiowozy otrzymają (bądź już otrzymały) komendy w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Białymstoku. W następnej kolejności możemy się ich spodziewać na drogach w pobliżu Bydgoszczy, Gorzowa Wlkp., Lublina, Łodzi, Olsztyna, Opola, Radomia, Rzeszowa czy Szczecina. Co ciekawe, BMW serii 3 już od jakiegoś czasu pełnią służbę w komendach w Kielcach i Lubinie, gdzie zostały zakupione z innych środków.

W sumie polska policja otrzyma aż 140 nieoznakowanych BMW 330i xDrive (zgodnie z warunkami przetargu nastąpi to do 26 października 2018 roku), więc kierowcy lubiący szybką jazdę powinni baczniej przyglądać się temu modelowi niemieckiej marki z Monachium. Być może właśnie w podążającej za nami "beemce" znajdować się będą policjanci kontrolujący przestrzeganie ograniczeń prędkości. Krótko mówiąc, czarne BMW serii 3 zapewne wkrótce zaczną pełnić funkcję prewencyjną na naszych drogach, zapobiegając przekraczaniu prędkości samą obecnością. Podobnie zresztą dzieje się już teraz – prawie każdy zwalnia na widok czarnego Opla Insginia.

Wróćmy jednak do nowych, policyjnych BMW z wideorejestratorami. Wszystkie samochody to modele BMW 330i xDrive, wyposażone w silnik 2.0 turbo o mocy 252 KM (350 Nm momentu obrotowego), automatyczną skrzynie biegów i napęd na cztery koła. Auta są w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy. Pomiarów prędkości będą dokonywać najnowsze wideorejestratory Videorapid 2A polskiej firmy Zurad.

Komenda Główna Policji wybrała BMW, ponieważ oferta przygotowana przez dealera Auto Fus była po prostu najkorzystniejsza. Sedany niemieckiej marki premium okazały się tańsze niż Skody Superb czy Volkswageny Passaty zgłoszone do przetargu. Flota BMW 330i xDrive kosztowała 27 mln zł.