Tradycyjne, jak to w VW wszystko zacznie się od Golfa – w 2019 r. pojawi się 8. generacja tego modelu i właśnie w nim będą zastosowane zespoły hybrydowe nowej generacji. Nowa hybryda będzie miała instalację o napięciu 48 volt. Silnik spalinowy współpracuje z 48-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem i z akumulatorem o napięciu 48 volt. To rozwiązanie, jak zapewniają inżynierowie VW, pozwoli zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 km. Dodatkową zaletą będzie większa dynamika podczas ruszania auta z miejsca.

Generator rozruchowy 48-voltowy pełni rolę prądnicy i rozrusznika, a także silnika elektrycznego, który pozwala błyskawicznie zwiększyć moment obrotowy (funkcja boost). Generator bardzo szybko i łagodnie uruchamia silnik elektryczny auta. Po zastosowaniu nowego układu napędowego w Golfie podobne rozwiązania będą stosowane w innych modelach VW.

Volkswagen zapowiada także hybrydy z silnikami Diesla oraz silniki zasilane gazem ziemnym CNG. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w napędach VW ma spełnić nowe normy emisji dopuszczalnych wartości dwutlenku węgla, jakie wejdą w życie w 202 roku – średnia emisja CO2 aut produkowanych przez jednego wytwórcę nie będzie mogła być wyższa niż 95 g/km. Dziś samochody emitują 2-3 razy więcej dwutlenku węgla.

Podczas niedawnej konferencji na temat nowych rozwiązań w silnikach samochodowych w Wiedniu VW ujawnił, że oprócz hybrydy 48-voltowej wprowadzi silnik 1.5 TGI evo zasilany gazem ziemnym. Ta jednostka osiąga moc 130 KM. Inżynierowie VW zapowiadają, że w Golfie 8. generacji silnik zasilany CNG będzie zużywał 3,5 kg gazu na 100 km. Tylko na samym gazie zasięg Golfa CNG wyniesie 490 km.

Kolejna nowość w napędach VW to silni Diesla 2.0 TDI. To nowa konstrukcja, która będzie mogła być wykorzystana także w układach hybrydowych. Moc nowego diesla to 204 KM. Na początek nowe diesla montowane będą w Audi.