Auto Świat Wiadomości Aktualności Volkswagen elektryfikuje samochody, ale nie rezygnuje z diesla

Volkswagen elektryfikuje samochody, ale nie rezygnuje z diesla

Volkswagen planuje zelektryfikować wszystkie modele swoich aut, ale nie oznacza to, że stawia wyłącznie na napęd elektryczny. Strategia VW polega na równoległym rozwoju napędów elektrycznych, hybrydowych 48 volt, dieslowskich oraz CNG (silniki zasilane gazem ziemnym).

Rozrusznik 48-woltowy Volkswagena
Auto Świat / VW
Rozrusznik 48-woltowy Volkswagena

Tradycyjne, jak to w VW wszystko zacznie się od Golfa – w 2019 r. pojawi się 8. generacja tego modelu i właśnie w nim będą zastosowane zespoły hybrydowe nowej generacji. Nowa hybryda będzie miała instalację o napięciu 48 volt. Silnik spalinowy współpracuje z 48-voltowym rozrusznikiem napędzanym paskiem i z akumulatorem o napięciu 48 volt. To rozwiązanie, jak zapewniają inżynierowie VW, pozwoli zaoszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 km. Dodatkową zaletą będzie większa dynamika podczas ruszania auta z miejsca.

Generator rozruchowy 48-voltowy pełni rolę prądnicy i rozrusznika, a także silnika elektrycznego, który pozwala błyskawicznie zwiększyć moment obrotowy (funkcja boost). Generator bardzo szybko i łagodnie uruchamia silnik elektryczny auta. Po zastosowaniu nowego układu napędowego w Golfie podobne rozwiązania będą stosowane w innych modelach VW.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen zapowiada także hybrydy z silnikami Diesla oraz silniki zasilane gazem ziemnym CNG. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w napędach VW ma spełnić nowe normy emisji dopuszczalnych wartości dwutlenku węgla, jakie wejdą w życie w 202 roku – średnia emisja CO2 aut produkowanych przez jednego wytwórcę nie będzie mogła być wyższa niż 95 g/km. Dziś samochody emitują 2-3 razy więcej dwutlenku węgla.

Podczas niedawnej konferencji na temat nowych rozwiązań w silnikach samochodowych w Wiedniu VW ujawnił, że oprócz hybrydy 48-voltowej wprowadzi silnik 1.5 TGI evo zasilany gazem ziemnym. Ta jednostka osiąga moc 130 KM. Inżynierowie VW zapowiadają, że w Golfie 8. generacji silnik zasilany CNG będzie zużywał 3,5 kg gazu na 100 km. Tylko na samym gazie zasięg Golfa CNG wyniesie 490 km.

Kolejna nowość w napędach VW to silni Diesla 2.0 TDI. To nowa konstrukcja, która będzie mogła być wykorzystana także w układach hybrydowych. Moc nowego diesla to 204 KM. Na początek nowe diesla montowane będą w Audi.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków