Marki koncernu Volkswagen sprzedały w roku 2006 swoim klientom 5,73 mln samochodów, czyli o 9,3 % więcej niż w roku 2005. Sprzedaż rosła na wszystkich rynkach, najbardziej w Chinach, Ameryce Południowej i Afryce. Niemniej dobre wyniki koncern odnotował w Europie Środkowej i Wschodniej. Najlepiej sprzedawały się samochody marek Volkswagen, Audi i Škoda.

Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda

Audi w roku 2006 sprzedało rekordową ilość 905.000 pojazdów, czyli o 9,2 % więcej niż w roku poprzednim. Głównym czynnikiem sukcesu był wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej, gdzie sprzedano 631.000 samochodów (o 5,5 % więcej). W rodzimych Niemczech Audi sprzedało 258.000 samochodów (wzrost o 4,3 %). W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano 27.000 aut marki Audi, czyli o 31,7 % więcej niż w roku 2005. W Chinach Audi umieściło 82.000 pojazdów, a w USA 90.000. Nieźle radziła sobie także Škoda Auto.

Całkowita sprzedaż Škody w roku 2006 wyniosła 550.000 samochodów, czyli o 11,7 % więcej niż w roku 2005. Na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej Škoda Auto sprzedała o 14 % więcej samochodów (212.000 szt.). Wzrost sprzedaży odnotowano także w Europie Zachodniej. Również Seat zaliczył z wynikiem 430.000 sprzedanych samochodów pomyślny rok. Bentley dostarczył swoim klientom 9200 pojazdów, Lamborghini 2087, a Bugatti 47 samochodów.

Volkswagen

Pod marką Volkswagen sprzedano w ubiegłym roku 3.395.000 samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2005 o 10 %. Volkswagenowi powodziło się zwłaszcza na rodzimym rynku, ale także w pozostałych krajach Europy. W Niemczech Volkswagen zwiększył udział w rynku z 18,6 do 19,9 %.

W całej Europie Zachodniej sprzedaż samochodów marki Volkswagen wzrosła o 5,6 % do 1.525.000 sztuk. Firma odnotowała sukces także na rynkach Europy Wschodniej, np. w Rosji sprzedano prawie o 60 % samochodów więcej (19.200 szt.). W Chinach nabywców znalazło 625.000 Volkswagenów. Na konkurencyjnym rynku amerykańskim Volkswagen sprzedał o 4,9 % aut więcej (235.000 szt.).

W Ameryce Południowej i Afryce Południowej Volkswagen sprzedał razem 571.000 pojazdów, w samej Brazylii klienci odebrali 373.000 samochodów. Według Dr. Michaela Kerna z Volkswagena rok 2007 nie będzie tak optymistyczny, można liczyć raczej na stagnację lub niewielki wzrost sprzedaży. Radykalny wzrost sprzedaży oczekuje się wyłącznie w Rosji i Chinach.