Auto Świat Wiadomości Aktualności Volkswagen T-Cross – stuprocentowy Volkswagen

Volkswagen T-Cross – stuprocentowy Volkswagen

Volkswagen T-Cross ma wiele zalet, które mogą uczynić go bestsellerem niemieckiej marki – jest wszechstronny, wysoki i będzie miał najpewniej dobrą cenę. To może być groźna wewnętrzna konkurencja dla Golfa i Polo.

Volkswagen T-Cross – stuprocentowy Volkswagen
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Kamiński Tomasz
Volkswagen T-Cross – stuprocentowy Volkswagen
  • Volkswagen T-Cross to nieduży SUV, który sprawdzi się podczas jazdy w mieście
  • Nowy SUV Volkswagena pomimo niewielkich rozmiarów ma całkiem praktyczne wnętrze
  • Do napędu Volkswagena T-Crossa przewidziano silniki benzynowe o mocach od 95 do 150 KM oraz 95-konnego diesla

Volkswagen T-Cross to dla niemieckiej firmy pojazd jutra. Nazwa dziś brzmi dziwnie, ale już wkrótce może stać się bardzo znana. Auto spełnia bowiem życzenia wielu kupujących. Małe, wszechstronne, z umieszczonymi wysoko fotelami i w cenie, która najprawdopodobniej będzie w zasięgu rodzin z przeciętnymi dochodami, marzących o nowym samochodzie.

Volkswagen T-Cross na pierwszy rzut oka wcale na takie auto nie wygląda. Kształt jego nadwozia to jakby skurczony Tiguan z jego wysoko umieszczoną szeroką pokrywą silnika i prostymi liniami nadwozia w stylu SUV-a, ale o przyjaznej parkowaniu w mieście długości 4,11 m. T-Cross jest zatem tylko o 5 cm dłuższy od Polo, za to o 10 cm wyższy od miejskiego Volkswagena – i to te wymiary stanowią rozwiązanie zagadki.

Volkswagen T-Cross - prktyczne nadwozie

Wysokie drzwi, wygodne wsiadanie, dobra widoczność dzięki podwyższonej pozycji siedzącej sprzyjają przyjemnemu wrażeniu, które sprawia, że modele tego typu stały się bardzo popularne. Z tyłu dzieci lub wnuki siedzą o jeszcze kilka centymetrów wyżej, ale na przesuwanej kanapie także dorośli mają dość miejsca. A cała ta przestronność bierze się właśnie z wysokości Volkswagena T-Crossa. Nawet bagażnik o pojemności 385-1281 l osiąga rozmiary znane z Volkswagena Golfa.

Niezupełnie udało się natomiast urządzenie wnętrza. Wprawdzie większość elementów – od przełączników po opcjonalny cyfrowy kokpit – pochodzi z Volkswagena Polo, jednak wykończono je twardymi plastikami. Wyprostowana, wysoka pozycja siedząca ułatwia obsługę auta w porównaniu z Polo. Duże schowki dowodzą dbałości o praktyczność.

Żródło: Auto Świat / Kamiński Tomasz

Wyposażenie Volkswagena T-Crossa jest bogatsze niż w Polo – radio, 16-calowe koła stalowe, system ostrzegający o zmianie pasa i przesuwana tylna kanapa powinny znaleźć się w seryjnym ekwipunku tego modelu. Natomiast oferta silnikowa jest skromniejsza – zaczyna się od 95 koni z benzynowego 1.0 TSI lub 1,6-litrowego diesla, spełniającego oczywiście najnowsze normy. Wydaje się jednak, że większy udział w sprzedaży będzie miał mocniejszy silnik TSI – 1.0/115 KM – oferowany także z dwusprzęgłowym DSG. Pod koniec przyszłego roku powinien dołączyć 1.5 TSI o mocy 150 KM, też współpracujący z DSG.

Volkswagen T-Cross - będzie kolorowo

Podobnie jak konkurencja (m.in. Renault Captur, Peugeot 2008 i Opel Crossland X), także Volkswagen zaplanował dla T-Crossa kolorową, lifestylową promocję towarzyszącą wejściu auta na rynek. Zabawne filmiki, nietypowe materiały reklamowe i Hot Orange jako kolor nadwozia, który zdobić może także felgi. Nowe poziomy wyposażenia będą się nazywały: T-Cross, Life, Style i Designline. Poza tym w ofercie znajdą się pakiety stylistyczne i R-Line.

Żródło: Auto Świat / Kamiński Tomasz

Inny detal stylistyczny, który Volkswagen zapowiedział w lipcu, został jednak skreślony: dach lakierowany w innym kolorze nie znajdzie się w ofercie, żeby uprościć produkcję w hiszpańskiej fabryce Volkswagena w Nawarze i obniżyć koszty.

Ceny Volkswagena T-Crossa poznamy już w listopadzie i od tego czasu będzie można zamawiać samochód. Jednak pierwsze egzemplarze pojawią się w naszym kraju w kwietniu 2019 roku.

Volkswagen T-Cross - nasza opinia

Volkswagen T-Cross wychodzi naprzeciw wielu życzeniom klientów: niewielka długość i dobra widoczność sprawiają, że sprawdzi się jako zwinne auto miejskie, wszechstronność czyni go atrakcyjnym dla młodych rodzin, a wysoką pozycję foteli, ułatwiającą wsiadanie, docenią seniorzy. Miejmy nadzieję, że cena samochodu będzie korzystna.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków