- Vario Perfect 1000 zbudowany został na bazie ciężarówki Mercedes Actros
- Samochód napędzany jest 6-cylindrowym silnikiem Diesla generującym 354 KM
- Na pokładzie pojazdu znalazł się m.in. garaż mieszczący Smarta Fortwo
Salon, sypialnia, łazienka, toaleta, w pełni wyposażona kuchnia, a do tego garaż. Nie, nie jest to oferta mieszkania do wynajęcia, lecz opis kampera. Jednak nie takiego popularnego kampera, ale luksusowego modelu.
Takiego, który buduje się na bazie autobusu czy samochodu ciężarowego. Podczas salonu kamperów w Düsseldorfie – podczas którego zadebiutował m.in. Volkswagen California Concept – mieliśmy okazję zobaczyć czym jeszcze kuszą pojazdy tego typu. Modele budowane przez specjalistyczne firmy takie jak: Concorde, Vario Mobil czy Morelo.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoVario Perfect 1000 – dla najbardziej wybrednych
- Przeczytaj także: Był znak i nie ma znaku. Tak władza dba o komercyjny sukces odcinkowych pomiarów prędkości
Vario Perfect 1000 został zbudowany na bazie ciężarówki Mercedes Actros. Z tego modelu pochodzi nie tylko podwozie wraz z zawieszeniem, lecz także 6-cylindrowy silnik Diesla o mocy 354 KM. Z jednostką napędową współpracuje 8-biegowa skrzynia automatyczna.
Vario Perfect 1000 – mogą w nim spać i podróżować cztery osoby
W przypadku samochodu takiego, jak Vario Perfect 1000 ciekawsze od silnika jest wyposażenie, dzięki któremu podróżowanie oraz biwakowanie jest komfortowe. Samochodem mogą podróżować maksymalnie 4 osoby, bo tyle przewidziano miejsc siedzących z pasami bezpieczeństwa oraz taka jest maksymalna liczba miejsc do spania. Jeżeli jednak chcecie, to na postoju możecie jeszcze kogoś zaprosić, bo łącznie jest tu sześć miejsc do siedzenia.
W aucie odpoczywa się na miękko wyściełanych, wygodnych fotelach lub na kanapie, a butelki ze schłodzonymi w pokładowej lodówce (o pojemności 151 l i z 44-litrowym zamrażalnikiem) napojami mogą stać na wystarczająco dużych stolikach. Podczas odpoczynku możesz obejrzeć film w telewizorze z ekranem o przekątnej 43 cali.
Vario Perfect 1000 – we wnętrzu, jak w domu
W samochodzie nie brakuje również ekspresu do kawy, ledowego podświetlenia czy niezbędnych podczas podróży szafek i szuflad, a o przyjemną atmosferę w gorące dni dba postojowa klimatyzacja. Vario Perfect 1000 sprawdza się również podczas zimowych eskapad.
To zasługa ogrzewania Webasto oraz podgrzewanej podłogi w częściach mieszkalnych. Auto może mieć solarny dach, a tym samym nie musimy stać w zasięgu źródła prądu, bo produkujemy go sami.
Jeżeli potrzebujesz odświeżyć się, możesz skorzystać z łazienki, w której nie brakuje pełnowymiarowego prysznica. A na koniec dnia pełnego wrażeń idziesz spać na dużych, wygodnych łóżkach. Wszystko to w otoczeniu umeblowania przypominającego wykończenie w domu. Zatem można tu poczuć się nie tylko luksusowo, lecz także cały czas masz wrażenie, że nie wyszedłeś ze swojego stałego miejsca zamieszkania.
Vario Perfect 1000 wiezie ze sobą… Smarta Fortwo
Pamiętajcie, że kiedy już dojedziecie na miejsce postoju, możecie rozłożyć cały sprzęt, powiększyć część mieszkalną i pojechać na plażę, zwiedzanie czy do sklepu. Spokojnie luksusowy kamper nie ruszy się z miejsca, bo przecież w umieszczonym z tyłu garażu wozimy ze sobą… Smarta Fortwo. Wysuwamy go na platformie o nośności 1000 kg i w drogę.
- Czytaj także: Terenowe kampery – czyli, co można zrobić z pikapa?
Vario Perfect 1000 to wydatek minimum 823 100 euro (ok. 3 678 148 zł). Jednak pojazd eksponowany podczas Caravan Salon w Dusseldorfie miał dodatkowe wyposażenie, które cenę wywindowało do 1 308 200 (ok. 5 845 279,62) euro.
W galerii przedstawiamy jeszcze inne luksusowe kampery przedstawione podczas Caravan Salon w Dusseldorfie. Obok nich stały nie mniej elegancko wykończone modele, które nadają się, np. na ekstremalne wyprawy do Afryki.
Galeria zdjęć
Concorde Liner 1095 GI ma garaż mieszczący Mazdę MX-5
Na pokładzie nie zabrakło kuchni z lodówką o pojemności 177 l i kuchenką indukcyjną
Samochód wystawiony podczas targów kosztował 777 235 euro
Kamper zbudowany na bazie Iveco Daily z silnikiem Diesla o mocy 207 KM.
Concorde Carver 920 G kosztuje 454 290 euro i ma w garażu dwuosobowy, elektryczny model Microlino opracowany przez firmę Pioneer
MAN TGS z napędem 6x6 i silnikiem o mocy 630 KM i ze zautomatyzowaną skrzynią biegów
Podczas wyprawy w Afryce może przydać się taka ochrona
Podczas długich wypraw pralka jest niezbędnym wyposażeniem
Iveco Daily 4x4 to próba pokazania, jak może wyglądać samochód dla surfingowców. Pod maską pracuje diesel generujący 176 KM
Samochód ma napęd 4x4 i manualną, 6-stopniową skrzynię
Morelo Loft Liner 100 GQ kosztuje 467 240 euro
Morelo Loft Liner 100 GQ to kamper przeznaczony dla dwóch osób – tyle jest miejsc z pasami bezpieczeństwa i do spania
Morelo Loft Liner 100 GQ ma na pokładzie garaż mieszczący Hyundaia i10
Kashmir Overlander zbudowany został na bazie Iveco Eurocargo
Samochód ma napęd na wszystkie koła
Wyposażenie Kashmira zapewnia wygodne biwakowanie oraz podróż
Z bazowym wyposażeniem samochód kosztuje 369 200 euro, ale na pokładzie było jeszcze opcjonalne wyposażenie za 49 800 euro