- Volkswagen California Concept to zapowiedź nowej generacji kampera, który pierwszy raz napędzany będzie m.in. układem hybrydowym typu plug-in
- Ford Nugget zbudowany wspólnie z firmą Westfalia doczekał się nowego wydania, które powstało na tej samej płycie podłogowej, co Ford Transit i Ford Tourneo Custom
- Mercedes Marco Polo, który został pokazany podczas Caravan Salon 2023 to zmodernizowana odmiana, którą poznamy m.in. po nowym przodzie
Jesień każdego roku to okres, w którym firmy zajmujące się budową kamperów przyjmują zamówienia na następny rok. Podczas targów kamperów w Düsseldorfie można w jednym miejscu zobaczyć tysiące aut tego typu. Wśród nich nie brakuje nowości, wśród których wybraliśmy dla Was kilka ważniejszych.
Volkswagen California Concept to już prawie gotowy nowy model
Volkswagen California Concept to niemal już produkcyjna wersja kampera, który na rynku pojawi się w 2024 r. i w ofercie niemieckiej firmy zastąpi Volkswagena Californię T 6.1.
W stosunku do dotychczasowej odmiany Volkswagen Californian Concept zmienił się nieco pod względem wizualnym, ale ważniejsze są nowości dotyczące techniki, które ułatwiają wykorzystanie samochodu podczas biwakowania. Wszystkie szczegóły dotyczące tego modelu znajdziecie tutaj.
Volkswagen ID.Buzz – kamper w elektrycznej wersji
Co powiedzielibyście na kampera z elektrycznym silnikiem? To prawda, że auto tego typu jest ciężkie, a tym samym walka o duży zasięg jest wyjątkowym wyzwaniem. Pamiętajmy jednak, że kampery często służą do przemieszczania się od jednej atrakcji turystycznej do drugiej, a trasę można łatwo ustalić tak, żeby odcinki pomiędzy tymi atrakcjami nie były zbyt duże. Poza tym po dojechaniu na kemping akumulator można bez problemu naładować.
Podczas Caravan Salon 2023 zaproponowano kamperową zabudowę do Volkswagena ID.Buzza. Samochód ma na pokładzie siedzenia, które po przeobrażeniu tworzą tapczan do spania dla dwóch osób.
Z tyłu pojazdu wygospodarowano miejsce dla wysuwanych urządzeń: gazowej kuchenki, lodówki, a nawet prowizorycznej umywalki. Z przodu to tradycyjny Volkswagen ID.Buzz z cyfrowym kokpitem oraz wygodnymi fotelami. Do tylnej części można wsiąść przez odsuwane drzwi umieszczone po obu stronach nadwozia.
Volkswagen ID.Buzz z kamperową zabudową to wersja Pro z 204-konnym, elektrycznym silnikiem. Nie znane są dane dotyczące zasięgu, ale pojazd wystawiony na targach nie jest wersją produkcyjną, tylko próbą pokazania możliwości, jakie w daje elektryczny samochód kierowcom, którzy myślą o kupnie kampera.
Niemniej jednak pojazd został wyceniony. Jego bazowa cena to 64 580 euro (ok. 244 tys. zł), natomiast po doliczeniu opcji wzrasta do 80 850 euro (ok. 361 tys. zł).
Ford Nugget nowej generacji
Ford Nugget, który został stworzony wspólnie z firmą Westfalia, doczekał się kolejnej generacji. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, na której powstają Transit i Tourneo Custom. We wnętrzu auta zastosowano lepsze niż dotychczas materiały wykończeniowe, przygotowano nowe systemy wspomagania jazdy, a ponadto w opcji będzie można zamówić solarny dach.
Ford Nugget ma zmienioną deskę rozdzielczą oraz równą podłogę, a to pomaga w poruszaniu się pomiędzy przednimi fotelami a częścią mieszkalną. Poza tym podłogę usytuowano niżej, a w połączeniu z bocznym stopniem i szerokimi odsuwanymi drzwiami pomaga to we wchodzeniu do auta i wychodzeniu z niego.
Komfort biwakowania podwyższono dzięki zastosowaniu podnoszonego dachu z nowym, samoczynnie składającym się materiałem (ułatwia to składanie dachu). Ponadto wprowadzono nowe, zintegrowane schowki do umieszczenia krzeseł i stolika, a w oknach nie brakuje nieprzepuszczalnych rolet.
- Czytaj także: Przez godzinę jeździłem nowym Fordem Bronco. W jednej kwestii bije Jeepa Wranglera na głowę [TEST]
Jeszcze w tym roku pojawi się Ford Nugget w wersji Titanium ze 170-konnym dieslem i 8-stopniową, automatyczną skrzynią. W ciągu 12 miesięcy do oferty dołączą kolejne odmiany, m.in. pierwszy raz hybryda typu plug-in.
Jej układ generuje 232 KM, a trakcyjny akumulator o pojemności 11,8 kWh pozwala na bezemisyjną jazdę. Ford Nugget dostępny będzie z napędem na jedną oś lub jako 4x4.
Mercedes Marco Polo po modernizacji
Mercedes Marco Polo doczekał się w tym roku modernizacji. Z zewnątrz odnowiony samochód poznamy po nowej atrapie chłodnicy i lekko przemodelowanym przednim zderzaku. W zależności od wyposażenia grill może być ozdobiony ledową listwą.
Z tyłu też pojawił się inny zderzak, a ponadto inne jest wzornictwo lamp. Z tyłu nie zabrakło chromowanej listwy z napisem Mercedes-Benz, a całości dopełniają nowe wzory alufelg i pięć nowych kolorów lakieru.
Mercedes Marco Polo ma we wnętrzu nową deskę rozdzielczą, którą tworzą dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy. Poza tym do wyboru są aż 64 kolory ambientowego oświetlenia wnętrza.