Na 11 sprawdzonych salonów dwa uzyskały wynik maksymalny – 100 proc. To oznacza, że w każdej kategorii okazały się perfekcyjne. W całym Teście na 345 sprawdzonych salonów (marek popularnych i premium) takich 100-procentowych salonów było 20, a w markach popularnych tylko 4 (po jednym Volvo i Lexusa oraz dwa Mercedesa). Oprócz tych najwyżej ocenionych pięć salonów uzyskało notę między 95 a 98 proc. To uznajemy za wynik bardzo dobry. Natomiast cztery salony (z Łodzi, Bielsko-Białej i dwa z Wrocławia) wypadły słabiej.
Mocną stroną jest Organizacja salonu. Wszystkie 11 ocenione zostały maksymalnie – na 100 proc. Oznacza to, że marka premium idzie w parze z salonem premium. Dotyczy to zarówno budynku, jego otoczenia oraz wnętrza. Audytorzy sprawdzali m.in., czy są miejsca do zaparkowania dla klientów, czy nie ma barier architektonicznych dla klientów niepełnosprawnych, i czy wnętrze salonu jest estetycznie urządzone. Maksymalne oceny w tej kategorii uzyskały także Lexus i Audi.
Wysoko ocenione zostały salony Mercedesa w kategorii Przyjęcie klienta. Na 11 sprawdzonych salonów w 8 audytorzy wystawili najwyższe noty. W tej kategorii "tajemniczy klienci" oceniają kiedy sprzedawca podszedł do klienta, czy się przedstawił, a nawet to czy podczas prezentacji uśmiechnął się. Trzy salony wypadły poniżej średniej, jaką można uznać za odpowiednią dla marki premium. Wyżej niż w Mercedesie przyjęcie klienta oceniono w Lexusie i Audi.
Mocną stroną sprzedawców w salonach Mercedesa jest Aktywna rozmowa doradcza. Nie wszyscy klienci mają sprecyzowany wybór określonego modelu i w takim przypadku sprzedawca ma wielką rolę do odegrania – powinien tak poprowadzić rozmowę, aby wyczuć potrzeby klienta i podpowiedzieć mu nie tylko, jaki model będzie dla niego najlepszy, ale także jaki rodzaj finansowania, jakie dodatkowe opcje, ubezpieczenie itp. W tej kategorii 10 salonów uzyskało maksymalną notę, a jeden 90,9 proc. Lepiej w tej kategorii wypadły salony Volvo, Lexusa i Audi (uzyskały maksymalną ocenę 100 proc.).
Prezentacja samochodu – poniżej oczekiwań
Poniżej oczekiwań, jak na markę premium, wypadła kategoria Prezentacja samochodu. Na 11 salonów Mercedesa tylko 6 uzyskało maksymalną notę, a pozostałe pięć oceniono od 66 do 90 proc. Średnia to90,9 proc. Z prezentacją problemy mieli nie tylko sprzedawcy Mercedesa, w tej kategorii lepszy okazał się tylko Lexus – 95,7 proc., w pozostałych markach premium średnia nie przekroczyła 90 proc.
Najsłabiej z marek premium wypadł Mercedes w kategorii Zakończenie i ustalenie kolejnych kroków – tylko 6 salonów uzyskało maksymalną ocenę, a pozostałe od 55 do 77 proc. W pozostałych markach premium średnia przekraczała 90 proc.
Jazda testowa – zapraszamy!
Klienci odwiedzający salony Mercedesa nie powinni narzekać na Jazdę testową. Ta kategoria to mocna strona stuttgarckiej firmy – w 8 salonach audytorzy wystawili maksymalną ocenę, a w trzech nota przekraczała 90 proc. Lepszy okazał się tylko Lexus – wszystkie salony uzyskały ocenę maksymalną.
W tabeli dokładne dane z testu 11 salonów Mercedesa.
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Miejsce w rankingu | Marka | Diler | Miasto | Ulica | OGÓLNY WYNIK | Umówienie wizyty | Organizacja salonu | OBSŁUGA KLIENTA ŁĄCZNIE | Przyjęcie klienta | Aktywna rozmowa doradcza | Prezentacja samochodu | Przygotowanie kompleksowej oferty | Zakończenie i ustalenie kolejnych kroków | JAZDA TESTOWA | Follow up |
1 | Mercedes | MB Motors Sp. z o.o. Piaseczno | Piaseczno | ul. Puławska 34 | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% |
1 | Mercedes | Mercedes-Benz Warszawa Sp. z o.o. Warszawa | Warszawa | ul. Gottlieba Daimlera 1 | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% |
5 | Mercedes | MB Motors Sp. z o.o. oddział w Jankach | Raszyn | Al.Krakowska 5C, Falenty | 98,00% | 100,00% | 100,00% | 96,64% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 55,56% | 100,00% | 100,00% |
7 | Mercedes | Auto Frelik Toruń | Toruń | ul. Szosa Chełmińska 214 | 97,00% | 100,00% | 100,00% | 94,96% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 87,23% | 100,00% | 100,00% | 100,00% |
7 | Mercedes | Auto Idea Olsztyn | Olsztyn | ul. Towarowa 11 | 97,00% | 86,67% | 100,00% | 96,64% | 100,00% | 100,00% | 90,48% | 95,74% | 100,00% | 100,00% | 100,00% |
8 | Mercedes | Nobile Motors sp. z o.o. | Kielce | ul. Transportowców 9 | 96,57% | 100,00% | 100,00% | 98,32% | 100,00% | 100,00% | 100,00% | 95,74% | 100,00% | 90,91% | 100,00% |
12 | Mercedes | BMG Goworowski Gdańsk | Gdańsk | ul. Elbląska 81 | 95,00% | 93,33% | 100,00% | 92,44% | 100,00% | 100,00% | 90,48% | 89,36% | 77,78% | 100,00% | 100,00% |
25 | Mercedes | Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. sp.k. oddział w Łodzi | Łódź | ul. Aleksandrowska 11 | 90,24% | 100,00% | 100,00% | 83,87% | 80,00% | 100,00% | 76,19% | 82,98% | 77,78% | 100,00% | 100,00% |
25 | Mercedes | Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. sp.k. oddział w Bielsku | Bielsko-Biała | ul. Karpacka 90 | 90,20% | 66,67% | 100,00% | 91,60% | 100,00% | 100,00% | 66,67% | 93,62% | 100,00% | 90,91% | 100,00% |
40 | Mercedes | Mirosław Wróbel Sp. z o.o. Wrocław | Wrocław | ul. Graniczna 4A | 85,50% | 100,00% | 100,00% | 79,83% | 75,00% | 100,00% | 76,19% | 74,47% | 77,78% | 100,00% | 0,00% |
73 | Mercedes | Duda-Cars S.A. Wrocław | Wrocław | ul. Olsztyńska 1 | 72,00% | 73,33% | 100,00% | 64,71% | 95,00% | 90,91% | 100,00% | 25,53% | 55,56% | 90,20% | 0,00% |