- 73-letnia kobieta wjechała autem pod rogatkę na przejeździe kolejowym
- Policja opublikowała nagranie ze zdarzenia, aby przestrzec innych kierowców
- Kobieta została ukarana mandatem w wysokości 2 tys. zł oraz 15 pkt karnymi
- Policja apeluje o ostrożność i przestrzeganie przepisów drogowych w rejonach przejazdów kolejowych
Na jednym z przejazdów w Gogolinie doszło do niecodziennego zdarzenia. Pomimo wyraźnego czerwonego sygnału świetlnego, sygnalizującego nadjeżdżający pociąg, 73-letnia mieszkanka powiatu krapkowickiego wjechała bezpośrednio pod opadającą rogatkę. Kobieta następnie zatrzymała pojazd i pozostała w jego wnętrzu przez kolejnych 10 minut.
Jak informuje policja w Krapkowicach, szczęśliwie dla 73-latki jej pojazd nie znalazł się bezpośrednio na torach. Fakt, że Volkswagen zatrzymał się tuż za rogatką, uratował kobietę przed tragedią. Funkcjonariusze podkreślają przy tym, że w porę wstrzymany został także ruch kolejowy.
— podkreśla mł. asp. Dominik Wilczek.
Ostatecznie 73-latka została ukarana mandatem w wysokości 2 tys. zł oraz 15 pkt karnymi. Jak podkreśla funkcjonariusz, jest "to jedyna kara, którą poniosła kobieta, bo w zderzeniu z rozpędzoną lokomotywą skutki mogłyby narazić na straty wielkich rozmiarów".
Wjechała na przejazd kolejowy. Nagranie ku przestrodze
Policja opublikowała w sieci nagranie ze zdarzenia, aby w tej sposób przestrzec innych kierowców. Funkcjonariusze podkreślają także, że zarówno kierowcy, jak i piesi powinni zachować szczególną ostrożność w rejonach przejazdów kolejowych. Lekceważąc przepisy drogowe, narażamy bowiem życie i zdrowie swoje oraz innych osób.
Krapkowiccy policjanci przypominają, że zgodnie z przepisami ruchu drogowego zabrania się:
- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone,
- zatrzymywania pojazdu na przejeździe kolejowym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu,
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim,
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy,
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przed przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu,
- wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub rozpoczęto ich opuszczanie.
Funkcjonariusze podkreślają przy tym, że nawet jeśli nasz samochód zatrzyma się na przejeździe kolejowym za zamkniętymi szlabanami, wystarczy ruszyć, wyłamując szlaban, gdyż jego konstrukcja umożliwia takie rozwiązanie.